Totaal aantal volgers magazinemerken op social media stijgt met 7%
In het eerste kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar ruim 12 miljoen.
In het eerste kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar ruim 12 miljoen.
Libelle, LINDA. en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2018-I, die op 12 april door NOM is gepubliceerd.
Het bereik van print magazines is in 2017 wederom stabiel gebleven. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor (2018-I) die op 22 maart is gepubliceerd.
De perceptie over de werking van magazines verschilt met de feitelijke resultaten. Magazines presteren op diverse criteria veel beter dan marketeers verwachten.
Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone. Onder jongeren is het gebruik het hoogst: 24% van de 20-34 jarigen leest weleens magazine content via de smartphone, bij 13-19 jarigen…
Een nieuw Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving. De reclame-uitingen worden langer bekeken, beter verwerkt en zorgen voor meer betrokkenheid.
Hoe beïnvloeden interactieve features bij digitale magazines de leeservaring van de consument? SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) deed onderzoek.
Totaal aantal volgers van magazinemerken op social media stijgt met 5%.
Het lezen van magazine content via de smartphone is in de afgelopen jaren verdubbeld. 15% van de Nederlanders leest inmiddels magazine content (app/website/pdf) op de smartphone.
Het bereik van print magazines is voor de vierde keer op rij stabiel. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor (2017-IV) die op 11 januari is gepubliceerd.