Tweederde van mobile display ads native tegen 2020
In opdracht van Facebook Audience Network, heeft IHS een onderzoek uitgevoerd naar de toekomst van in-app native advertising.
In opdracht van Facebook Audience Network, heeft IHS een onderzoek uitgevoerd naar de toekomst van in-app native advertising.
Studie van Deloitte in opdracht van IAB naar de programmatic trading markt in Nederland.
Onderzoek naar het kennisniveau en inzet van Virtual Reality en 360 Video door Nederlandse reclame- en mediabureaus.
Rapportage van Deloitte in opdracht van IAB Nederland naar de digitale advertentiemarkt. De rapportage bevat de gegevens voor het jaar 2015.
SWOCC onderzoek naar de consumentenbeleving van social media en de merkcommunicatie die op deze media wordt ingezet.
Nederlanders besteden gemiddeld 43 minuten per dag aan het lezen van dagbladen, magazines, boeken en andere media. Het lezen van papier vormt 71% van de leestijd, maar het lezen via niet-klassieke dragers (computer, tablet, smartphone) neemt toe. Het aandeel van digitaal lezen bedraagt inmiddels 26% van de totale leestijd.
Jaarlijkse studie uitgebracht door de organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken NLO, NOM, SKO en VINEX. In de rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen aan de orde.
Rapportage van Deloitte in opdracht van IAB Nederland naar de digitale advertentiemarkt. De rapportage bevat de gegevens voor het derde kwartaal van 2015.
Jaarlijkse rapportage van het Commissariaat voor de media, waarin de trends en ontwikkelingen van de mediamarkt in Nederland in kaart zijn gebracht.
Onderzoek van IAB Nederland naar de motieven en grootste irritaties van consumenten omtrent reclame op internet.