![](https://mma.nl/wp-content/uploads/2017/10/IAB-ad-spend-rapport-2017-H1-1-600x300.png)
Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017
Online video en mobile advertising groeien wederom fors.
Online video en mobile advertising groeien wederom fors.
Online, social, events en print. Magazinemerken zijn sterk in ontwikkeling. Ondanks dat de diverse kanalen een belangrijk onderdeel van het succes van magazinemerken vormen, worden de prestaties vaak (onterecht) afgemeten aan sec de print prestaties. En dat terwijl er (inmiddels) zoveel meer bekend is over de 360 prestaties van magazinemerken….
Het printbereik van magazine media is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7% gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die op 17 augustus 2017 door NOM zijn gepubliceerd.
Magnetic (de marketingorganisatie van magazine-uitgevers in het Verenigd Koninkrijk) onderzocht de rol van magazine media binnen het influencer ecosysteem en de impact die het medium heeft in termen van bereik en engagement in vergelijking met andere kanalen.
Het aantal likes/volgers van &C stijgt in het tweede kwartaal van 2017 met 58% en is daarmee het snelst groeiende magazine merk op social media. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.
Elk jaar deelt FIPP haar Insight Awards uit voor de beste studies om het gebruik van magazine media als advertentiemedium te promoten. Onder de winnaars bevinden zich o.a. Magnetic (UK), Magazine Networks (Australië) en Time Inc. (UK). Zij werden beloond met een Golden Medal. De winnende studies behandelen onderwerpen als influencer…
Dit blijkt uit nieuwe data over de magazine mediabranche die nu beschikbaar is.
Kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar zijn heel actief met media. 63% van de kinderen in deze leeftijd lezen magazines.
De online advertentiemarkt is in 2016 met 11,3% explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. De toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt.
Het bereik van magazine media merken is in 2016 toegenomen: het printbereik is gelijk gebleven en het digitale bereik is met 11% gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2017-I en de NOM Printmonitor 2017-I die vandaag, 23 maart 2017, door NOM zijn gepubliceerd.