![](https://mma.nl/wp-content/uploads/2016/07/the-case-for-print-magazines.png)
The case for print magazines
Artikel uit Adweek waarin op basis van 3 recente onderzoeken de kracht en ROI van magazines wordt beschreven. The case for magazine media
Artikel uit Adweek waarin op basis van 3 recente onderzoeken de kracht en ROI van magazines wordt beschreven. The case for magazine media
Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.
In 2018 zal eenderde van de advertentie inkomsten wereldwijd afkomstig zijn van native advertising. Dit blijkt uit het rapport ‘Native Advertising Trends 2016 – the Magazine Industry’. Dit internationale onderzoek onder publishers is uitgevoerd door The Native Advertising Institute en FIPP. Het rapport bevat informatie over het belang en het gebruik van native advertising.
Op basis van 1.400 studies voor 450 merken en 11 jaar trackingdata, concludeert Nielsen dat magazines de hoogste Return on Advertising Spend (ROAS) realiseren. Gemiddeld leveren magazines 3,94 dollar op voor elke geïnvesteerde reclamedollar. Display advertising volgt op enige afstand met een ROI van 2,63 dollar. De studie toont verder aan…
Naar aanleiding van het event ‘”Meet the Millennials”, dat door MMA in samenwerking met Hogeschool van Amsterdam is georganiseerd, is een onderzoek uitgevoerd naar het mediagedrag van millennials. Deze presentatie bevat de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.
MPA (Magazine Media Association US) brengt met haar Magazine Media 360° Brand Audience Report de vraag naar magazine content op diverse platforms in kaart.
Internationaal onderzoek van The Economist over het mediagedrag van millennials.
Derde deel van het Adblocking onderzoek van IAB Nederland, waarin het effect van de bewustwordingscampagne en bijhorende melding die 12 participerende uitgevers en websites aan adblock-gebruikers op hun website tonen, is gemeten.
Special report van het Digital Innovators’ Summit van VDZ en FIPP dat in maart 2016 plaats vond.
In opdracht van Facebook Audience Network, heeft IHS een onderzoek uitgevoerd naar de toekomst van in-app native advertising.