Gen-Narrators: The Economist Group’s Millennials Research
Internationaal onderzoek van The Economist over het mediagedrag van millennials.
Internationaal onderzoek van The Economist over het mediagedrag van millennials.
Derde deel van het Adblocking onderzoek van IAB Nederland, waarin het effect van de bewustwordingscampagne en bijhorende melding die 12 participerende uitgevers en websites aan adblock-gebruikers op hun website tonen, is gemeten.
Special report van het Digital Innovators’ Summit van VDZ en FIPP dat in maart 2016 plaats vond.
In opdracht van Facebook Audience Network, heeft IHS een onderzoek uitgevoerd naar de toekomst van in-app native advertising.
Studie van Deloitte in opdracht van IAB naar de programmatic trading markt in Nederland.
Onderzoek naar het kennisniveau en inzet van Virtual Reality en 360 Video door Nederlandse reclame- en mediabureaus.
Rapportage van Deloitte in opdracht van IAB Nederland naar de digitale advertentiemarkt. De rapportage bevat de gegevens voor het jaar 2015.
SWOCC onderzoek naar de consumentenbeleving van social media en de merkcommunicatie die op deze media wordt ingezet.
Nederlanders besteden gemiddeld 43 minuten per dag aan het lezen van dagbladen, magazines, boeken en andere media. Het lezen van papier vormt 71% van de leestijd, maar het lezen via niet-klassieke dragers (computer, tablet, smartphone) neemt toe. Het aandeel van digitaal lezen bedraagt inmiddels 26% van de totale leestijd.
Jaarlijkse studie uitgebracht door de organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken NLO, NOM, SKO en VINEX. In de rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen aan de orde.