Bakkie Media met …. Bram Mullink (Quest en National Geographic)
In deze aflevering van ‘Bakkie Media met Smaakmakers’ spreken Thijs van Dijk en Daniel Kok met Bram Mullink, hoofdredacteur van Quest en National Geographic.
In deze aflevering van ‘Bakkie Media met Smaakmakers’ spreken Thijs van Dijk en Daniel Kok met Bram Mullink, hoofdredacteur van Quest en National Geographic.
Tot en met december 2024 kwamen alle accesspanelrespondenten voor het NMO Print & Merkenonderzoek (NPM) uit het panel van Kantar (Kantar NipoBase). Dankzij de samenwerking tussen NMO en Ipsos is het mogelijk om gebruik te maken van een ander, ISO-gecertificeerd panel. De overgang naar het Ipsos I&O panel heeft een…
In het kader van onze tweede podcast reeks ‘Bakkie met Smaakmakers’ hebben Thijs van Dijk en Daniel Kok een gesprek met Guido den Aantrekker, managing director entertainment bij DPG Media.
Op donderdag 27 november organiseert VINEX (Verenigde Internet Exploitanten) een open user bijeenkomst. Publishers en Retailers pakken beiden relevant media bereik. Wat kunnen zij van elkaar leren en hoe kan NMO Online hier ondersteunen? Tijdens de bijeenkomst hoor je de laatste ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksonderzoek.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
Over exact twee weken rollen wij de rode loper uit voor hét magazine mediafeest van het jaar! Mis het niet! Kom kijken wie er op 20 november met de felbegeerde Mercurs naar huis gaan en feest met al jouw collega’s op de afterparty in Studio21 op het Mediapark in Hilversum.
De sector staat voor grote veranderingen: advertentie-inkomsten staan onder druk, het internet zoals we het kennen verandert en de focus verschuift van bereik naar betrokkenheid. Het bouwen aan (digitale) engagement en loyaliteit staat centraal. De nieuwe mantra? Humanity.
De Eerste Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel dat het verlaagde btw-tarief voor media, sport, cultuur, boeken en evenementen behoudt.
In de eerste aflevering van de nieuwe reeks ‘Bakkie Media met Smaakmakers’ spreken Thijs van Dijk en Daniel Kok met Hella Hueck, hoofdredacteur van EW Magazine, over de rol van het merk EW in het magazine mediavak.
Donderdag 4 december 2025: verdiepingssessie Leer werken met ChatGPT. De training is ontwikkeld voor uitgeef- en mediaprofessionals die al ervaring hebben met generatieve AI.
De aandacht van volgers van magazinemerken verschuift. Waar vluchtige posts aan aandacht verliezen, winnen waardevolle netwerken terrein. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor Q3 2025.