Fusie FIPP & WAN IFRA: wereldwijde alliantie voor uitgevers
WAN-IFRA en FIPP fuseren, waardoor een wereldwijde alliantie voor uitgevers ontstaat.
WAN-IFRA en FIPP fuseren, waardoor een wereldwijde alliantie voor uitgevers ontstaat.
‘What better way to celebrate 100 years of FIPP than with a magazine?’ Een uitgave van FIPP, gemaakt ter ere van het honderd jarig bestaan van de organisatie.
Het Europees Parlement en de Raad zijn op 4 december 2025 een herziening van de EUDR Richtlijn (de Europese wetgeving tegen ontbossing) overeengekomen. Daarbij is het voorstel dat al met ruime meerderheid in het Europees Parlement op 24 november 2025 is aangenomen om bedrukt papier (tijdschriften, boeken en kranten) uit…
Dinsdag 2 december 2025 heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb), de hoogste bestuursrechter in Nederland, uitspraak gedaan inzake de overname van Sandd door Post NL. Deze overname van Sandd door PostNL was en blijft illegaal. ’s Lands grootste post- en pakketbedrijf had zijn belangrijkste concurrent zes jaar…
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
De training vindt plaats op donderdag 12 februari. Deze training is speciaal ontwikkeld voor professionals in de uitgeefbranche, van redacteuren en contentmakers tot marketing- en productmanagers, die willen ontdekken wat generatieve AI voor hun werk kan betekenen.
Voor magazines is Instagram geen luxe meer, maar een noodzaak. Steeds meer mensen gebruiken Instagram als een nieuws- en informatiekanaal, wat jou een extra kans biedt om jouw doelgroep te bereiken of uit te breiden. Maar zichtbaarheid hoeft niet de enige functie te zijn van je profiel. Zie het als…
Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025. Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines is postuum toegekend aan Derk Sauer. Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, dé vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor…
In deze aflevering van ‘Bakkie Media met Smaakmakers’ spreken Thijs van Dijk en Daniel Kok met Bram Mullink, hoofdredacteur van Quest en National Geographic.
Tot en met december 2024 kwamen alle accesspanelrespondenten voor het NMO Print & Merkenonderzoek (NPM) uit het panel van Kantar (Kantar NipoBase). Dankzij de samenwerking tussen NMO en Ipsos is het mogelijk om gebruik te maken van een ander, ISO-gecertificeerd panel. De overgang naar het Ipsos I&O panel heeft een…
In het kader van onze tweede podcast reeks ‘Bakkie met Smaakmakers’ hebben Thijs van Dijk en Daniel Kok een gesprek met Guido den Aantrekker, managing director entertainment bij DPG Media.