
Mediafederatie Academy: Content maken met AI en strategisch toepassen in je werk
Donderdag 13 november 2025: Online workshop Content maken met AI en strategisch toepassen in je werk.
Donderdag 13 november 2025: Online workshop Content maken met AI en strategisch toepassen in je werk.
De nieuwste editie van het GfK onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ is op 15 september door GfK gepubliceerd. Het onderzoek is in samenwerking met KVB-SMB, MMA , NDP Nieuwsmedia, PMA en Screenforce uitgevoerd. GfK Trends in Digitale Media brengt het gebruik van digitale media in kaart en biedt verdieping in…
Precies een week voor Prinsjesdag is in Nieuwspoort Den Haag het Maatschappelijk Noodpakket gepresenteerd. Geen houdbaar eten of kaarsen in dit Maatschappelijk Noodpakket, maar wel actiepunten als het behoud van het lage btw-tarief op essentiële publieke goederen en het instellen van een Nationaal Coördinator voor Maatschappelijke Weerbaarheid.
De nieuwste editie van de NMO Kids Monitor biedt een uniek en actueel inzicht in het mediagedrag van kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen in 2025 zowel digitale als traditionele media omarmen: televisie en smartphones zijn favoriet, maar ook papieren media blijven onverminderd…
De jury voor de 26e editie van de Mercurs is samengesteld.
In de zomer van 2025 voerden Daniel Kok en Thijs van Dijk van Bakkie Media in opdracht van de Magazine Media Associatie een serie podcastgesprekken met zeven grote namen uit de magazinewereld. Dit zijn de lessen die ze hebben geleerd.
In aanloop naar de zomer ging Bakkie Media in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) in gesprek met 7 invloedrijke stemmen uit de Nederlandse magazine- en mediawereld. Ze delen hun visie, passie én twijfels — een unieke inkijk achter de schermen van toonaangevende mediamerken. Het resultaat? Een sprankelende en…
Media Voices – bekend van The Publisher Podcast en The Publisher Newsletter – heeft onlangs, in samenwerking met FIPP, een nieuw rapport uitgebracht over de huidige staat van de magazinewereld. De publicatie werpt een frisse blik op de rol van print in een snel digitaliserende markt.
Zo bereikt VROUW alle vrouwen in Nederland (met hoofdredacteur Marieke ’t Hart)
Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ) start weer een nieuwe aanvraagronde van het subsidieprogramma ‘Ruimte voor Onderzoeksjournalistiek’. Een aanvraag indienen kan tot en met 29 september.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.