Nieuws

Update Reclame Social Media & Influencer Marketing

Op 1 juli jl. is de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) in werking getreden. Directe aanleiding voor deze wijziging zijn de nieuwe beleidsregels van het Commissariaat voor de Media waarin wordt uitgelegd dat de Mediawet ook geldt voor grote influencers op videoplatforms (zogenaamde “video-uploaders”).

Lees verder
Kansspelen

Wijziging Reclamecode Online Kansspelen

Vanaf donderdag 30 juni 2022 geldt er een totaalverbod voor het gebruik van rolmodellen in reclame van aanbieders van risicovolle kansspelen. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten, zoals (oud-)profvoetballers, influencers en modellen. Alleen de goededoelenloterijen, de staatsloterij en de lotto zijn uitgezonderd van…

Lees verder

Jaarverslag Raad voor de Journalistiek 2021 gepubliceerd

Donderdag 30 juni jl. publiceerde de Raad voor de Journalistiek haar jaarverslag 2021. In het verslagjaar ontving de Raad 82 klachten, waarvan er 59 in behandeling zijn genomen. Na een tussentijdse stijging in 2020 – wellicht het gevolg van de coronapandemie – zijn deze aantallen vergelijkbaar met die van 2019.

Lees verder

NMO Summer Update (webinar)

07-07-2022 16:00 - 17:00

Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Op donderdag 7 juli vindt een webinar plaats waarin je wordt bijgepraat over de laatste stand van zaken. Ben je benieuwd naar de vorderingen, meld je dan aan voor het NMO Webinar op donderdag 7 juli 2022 van 16…

Lees verder

MMA en NVJ organiseren derde Mag Inspiration Day

Vrijdag 4 november a.s. vindt de derde editie van de Mag Inspiration Day plaats in B.Amsterdam, hét evenement voor magazinemakers. De organisatie is wederom in handen van de Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Deze unieke en succesvolle samenwerking vond eerder plaats in 2018 en…

Lees verder

Update MMA Magazine Media Factbook

Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…

Lees verder