
NOM Mediamerken: Libelle, LINDA. en Donald Duck grootste merkbereik
Libelle, LINDA. en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2018-I, die op 12 april door NOM is gepubliceerd.
Libelle, LINDA. en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2018-I, die op 12 april door NOM is gepubliceerd.
Het bereik van print magazines is in 2017 wederom stabiel gebleven. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor (2018-I) die op 22 maart is gepubliceerd.
Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone. Onder jongeren is het gebruik het hoogst: 24% van de 20-34 jarigen leest weleens magazine content via de smartphone, bij 13-19 jarigen…
Hoe beïnvloeden interactieve features bij digitale magazines de leeservaring van de consument? SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) deed onderzoek.
Totaal aantal volgers van magazinemerken op social media stijgt met 5%.
Het lezen van magazine content via de smartphone is in de afgelopen jaren verdubbeld. 15% van de Nederlanders leest inmiddels magazine content (app/website/pdf) op de smartphone.
Het bereik van print magazines is voor de vierde keer op rij stabiel. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor (2017-IV) die op 11 januari is gepubliceerd.
Innovatief onderzoek op vt wonen&design beurs
Digitaal voegt 40% bereik toe aan het bereik van een gemiddeld magazinemerk. Dit blijkt uit het recent gepubliceerde NOM Mediamerken 2017.
Ontspanning en inspiratie zijn de belangrijkste functies van magazines en ze vormen een waardevolle aanvulling op andere media.