Context van advertenties draagt sterk bij aan kwaliteitsperceptie van producten
Goede reclame in een betrouwbaar medium is sterk bepalend voor het kwaliteitsimago van een product of dienst.
Goede reclame in een betrouwbaar medium is sterk bepalend voor het kwaliteitsimago van een product of dienst.
Consumenten nemen reclame en sponsoring bij podcasts opvallend goed op. Podcastluisteraars worden bij beluistering nieuwsgierig naar de producten van de adverteerders en sponors. Deze effecten doen zich met name voor bij podcasts van gerenommeerde uitgevers.
Top 5 sterkste mediamerken in overbrengen reclameboodschap gedomineerd door magazinemerken.
Offline kanalen, waaronder magazines en dagbladen, zijn de favoriete reclamedragers van de consument. Kwaliteit, relevantie én betrouwbaarheid van offline kanalen zijn aspecten die de Nederlandse mediagebruikers waarderen.
Als het gaat om reclamedragers dan hebben adverteerders en consumenten sterk uiteenlopende voorkeuren.
Al meer dan 25 jaar publiceert de MPA, de branchevereniging voor magazine uitgevers in de Verenigde Staten, het MPA Magazine Media Factbook. Ook voor 2021 heeft MPA weer een factbook samengesteld over de vitaliteit van de magazinemarkt in de VS en de unieke vertrouwensband die magazinemerken hebben met hun lezers.
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor mediaorganisaties in een post-Covid wereld?
Consumenten zijn positiever over reclame in offline kanalen dan op digitale platformen.
Britten vinden magazines de meest betrouwbare media voor nieuws. Dat blijkt uit het rapport News Consumption in the UK 2021 van mediaregulator Ofcom. Het rapport beschrijft de geraadpleegde bronnen en houding ten opzichte van nieuws.
Podcast met Helene van Santen (Margriet) over het vertrouwen in media.