Masterclass Digitale Denkweg 2019
De Masterclass Digitale Denkweg vindt plaats op donderdag 4 & 5 april en is speciaal ontwikkeld voor redacteuren en chefs van consumentenmagazines, opinie- en omroepbladen. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
De Masterclass Digitale Denkweg vindt plaats op donderdag 4 & 5 april en is speciaal ontwikkeld voor redacteuren en chefs van consumentenmagazines, opinie- en omroepbladen. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Op donderdag 11 april & vrijdag 12 april a.s. organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) exclusief voor haar leden de (gratis) MMA Masterclass Voice & Business.
Staatssecretaris Menno Snel (Belastingen) is van plan de btw op e-publicaties op 1 januari 2020 te verlagen, schrijft hij in antwoord op vragen van D66.
Instagram, YouTube en Pinterest groeien stevig door, Facebook en Twitter stabiel.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.
MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy Masterclass podcasting/audiopublishing op dinsdag 19 maart a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 350,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.
MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy bijeenkomst op donderdag 11 maart a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 458,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.
Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) zal ook in 2019 voor leden en datapartners beschikbaar blijven. VINEX heeft daarover overeenstemming bereikt met het onderzoeksbureau KANTAR, dat de metingen sinds de start van het project in 2015 verzorgt.
Het bereik van print magazines is stabiel. Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.