Social kanalen belangrijke trigger voor lezen magazines
Veel consumenten komen via social media in aanraking met magazinemerken. De social kanalen van magazinemerken vormen een belangrijke trigger voor het lezen van magazines.
Veel consumenten komen via social media in aanraking met magazinemerken. De social kanalen van magazinemerken vormen een belangrijke trigger voor het lezen van magazines.
Het aantal volgers van magazinemerken op social media groeit vooral op Instagram en YouTube.
Offline moment – zonder prikkels en afleiding – is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen.
Hij is er weer! Een vernieuwde versie van de Bits & Bytes presentatie over magazine media met de meest recente cijfers.
Groei magazinemerken op Instagram, YouTube en Pinterest. Facebook en Twitter stabiel.
Instagram, YouTube en Pinterest groeien stevig door, Facebook en Twitter stabiel.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Instagram zorgt voor bijna een kwart van alle volgers op social media van magazinemerken.
In het tweede kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar bijna 12,5 miljoen. Instagram en Youtube zijn wederom de snelste groeiers.
In het eerste kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar ruim 12 miljoen.