Impact magazinemerken groot bij aankoop auto’s en home deco
Magazinemerken spelen een belangrijke rol in het aankoopproces van auto’s en home deco producten. Vooral de invloed op aankoopgewoonten en het aankoopbudget is groot.
Magazinemerken spelen een belangrijke rol in het aankoopproces van auto’s en home deco producten. Vooral de invloed op aankoopgewoonten en het aankoopbudget is groot.
Magazinemerken zijn de belangrijkste beinvloeders in de communicatie van premium en luxury brands. Dit blijkt uit onderzoek van Conde Nast (Spanje). De publisher onderzocht de rol van influencers en magazinemerken in de wereld van luxury en premium brands.
Sanoma wint 2 keer een Golden Medal bij de FIPP & UPM Insight awards 2018. Zowel het onderzoek ‘Trusted brands, trusted ads’ als ‘BSR Quality Planner’ vielen in de prijzen.
Het belang van native advertising neemt snel toe. Native advertising bedroeg in 2017 al 31% van de advertentieinkomsten van magazine media publishers en zal naar verwachting in 2021 zijn uitgegroeid naar 46%.
Magazine media voorzien merken van een kwalitatieve, onderwerpspecifieke context, gebracht aan een aandachtig publiek.
Onlangs lanceerde Associated Media Publishing, een Zuid-Afrikaanse uitgeverij, de campagne ‘Make time for print’ met (tot dusver) 2 nostaligische video’s die het verlangen naar een momentje zonder technologie kunstzinnig weergeven.
Bij 14 van de 39 gemeten magazinemerken is het digitale bereik op maandbasis hoger dan het maandbereik in print.
Instagram zorgt voor bijna een kwart van alle volgers op social media van magazinemerken.
Consument blijft print magazines trouw. Het bereik van print magazines wederom stabiel.
Vier centrale thema’s: convergentie, connectiviteit, technologie en vertrouwen.