
6-12 jarigen blijken zeer actieve media gebruikers
Kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar zijn heel actief met media. 63% van de kinderen in deze leeftijd lezen magazines.
Kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar zijn heel actief met media. 63% van de kinderen in deze leeftijd lezen magazines.
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken gestegen naar ruim 9 miljoen likes/volgers. In vergelijking met het vierde kwartaal 2016 is dit een stijging van 4%. Vooral het aantal volgers op Instagram (+14%) en YouTube (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de…
De online advertentiemarkt is in 2016 met 11,3% explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. De toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt.
Het bereik van magazine media merken is in 2016 toegenomen: het printbereik is gelijk gebleven en het digitale bereik is met 11% gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2017-I en de NOM Printmonitor 2017-I die vandaag, 23 maart 2017, door NOM zijn gepubliceerd.
Het aantal Nederlanders dat via de smartphone magazine content consumeert is in 2016 gestegen. Gemiddeld leest 15% van de Nederlanders magazines via de smartphone. In 2014 was dit nog 5%. Onder 20-34 jarigen is het lezen van magazines via de smartphone het hoogst met 27%.
In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer…
Presentatie met resultaten van het onderzoek ‘Trends in digitale media’ van GfK. Het onderzoek verschaft inzicht in het bezit en gebruik van mobiele apparaten in het algemeen en specifiek voor het gebruik van (magazine) media.
De nieuwe Mercur Mediamerk van het jaar is op zich al een statement: de 360 graden visie is leading bij elk succesvol magazine merk. Magazine Media Associatie (MMA) onderschrijft de trends met de feiten.
Amsterdam, 17 november 2016 Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gaat vanaf 2017 met de NOM Print Monitor (NPM) vier keer per jaar updates van bereikscijfers op de markt brengen. Nu nog wordt NPM slechts twee keer per jaar gepubliceerd. Het gemiddeld bereik van landelijke titels zal worden gebaseerd op voortschrijdende jaargemiddelden….
Binnen de magazine media branche hebben Voetbal International, LINDA. en ELLE het hoogste aantal likes/followers. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die vandaag door Magazine Media Associatie (MMA) is gelanceerd.