Magazine media in ontwikkeling
De nieuwe Mercur Mediamerk van het jaar is op zich al een statement: de 360 graden visie is leading bij elk succesvol magazine merk. Magazine Media Associatie (MMA) onderschrijft de trends met de feiten.
De nieuwe Mercur Mediamerk van het jaar is op zich al een statement: de 360 graden visie is leading bij elk succesvol magazine merk. Magazine Media Associatie (MMA) onderschrijft de trends met de feiten.
Amsterdam, 17 november 2016 Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gaat vanaf 2017 met de NOM Print Monitor (NPM) vier keer per jaar updates van bereikscijfers op de markt brengen. Nu nog wordt NPM slechts twee keer per jaar gepubliceerd. Het gemiddeld bereik van landelijke titels zal worden gebaseerd op voortschrijdende jaargemiddelden….
Binnen de magazine media branche hebben Voetbal International, LINDA. en ELLE het hoogste aantal likes/followers. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die vandaag door Magazine Media Associatie (MMA) is gelanceerd.
Vinex (De Verenigde Internet Exploitanten) heeft op 1 november 2016 de nieuwe standaard voor digitaal bereiksonderzoek gelanceerd. De nieuwe planningscurrency, genaamd NOBO (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) zal betrouwbare en gedetailleerde data voor de online display markt leveren. Binnen NOBO wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag op alle…
ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds 2008 kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.
De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…
De inzet van mobile advertising is in het eerste half jaar van 2016 met 61% gegroeid. Online video advertising laat tevens een sterke toename zien en steeg met 55%. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
Nationale en internationale studies zijn het er over eens: het toevoegen van magazines aan de mediamix of het verhogen van het magazine mediabudget resulteert in een stijging van de ROI. Deze presentatie bevat een samenvatting van de meest recente ROI studies.
Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.
Naar aanleiding van het event ‘”Meet the Millennials”, dat door MMA in samenwerking met Hogeschool van Amsterdam is georganiseerd, is een onderzoek uitgevoerd naar het mediagedrag van millennials. Deze presentatie bevat de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.