Alle berichten in: Nationaal (10)

Nieuw design NOM printbereiksonderzoek vanaf 2017

Amsterdam, 17 november 2016 Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gaat vanaf 2017 met de NOM Print Monitor (NPM) vier keer per jaar updates van bereikscijfers op de markt brengen. Nu nog wordt NPM slechts twee keer per jaar gepubliceerd. Het gemiddeld bereik van landelijke titels zal worden gebaseerd op voortschrijdende jaargemiddelden….

Lees verder
ABN AMRO Insights

Positieve signalen uitgeefbranche

ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds  2008  kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.

Lees verder

Entertainment & Media Outlook 2016 – 2020: The converging media landscape

De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…

Lees verder

Videokijkgedrag in Nederland

Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.

Lees verder
Millennials

MEET THE MILLENNIALS

Naar aanleiding van het event ‘”Meet the Millennials”, dat door MMA in samenwerking met Hogeschool van Amsterdam is georganiseerd, is een onderzoek uitgevoerd naar het mediagedrag van millennials. Deze presentatie bevat de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.

Lees verder