Events voor uitgeefprofessionals in 2024
De Mediafederatie Academy biedt media- en uitgeefprofessionals bijeenkomsten over (digitale) trends en ontwikkelingen.
De Mediafederatie Academy biedt media- en uitgeefprofessionals bijeenkomsten over (digitale) trends en ontwikkelingen.
Resultaten van het meest recente Digital News Report vertaald in vijf uitdagingen voor de mediabranche en evenveel ‘reasons to be cheerful’.
Vanaf 8 januari 2024 zijn er weer wekelijks bereikscijfers voor websites en apps. De markt beschikt dan over een standaard voor het meten en rapporteren van website- en appbereik.
Hoe is het medialandschap, een jaar na de lancering van ChatGPT, veranderd?
PRN (Papier Recycling Nederland) is de uitvoeringsorganisatie van producentenverantwoordelijkheid voor papier en/of karton dat geen verpakking is.
Ontvangen presentje zorgt bij 51 procent voor teleurstelling.
Niet alleen is bij printcampagnes de herkenning gemiddeld gezien een van de hoogste, de brand attribution is ongeëvenaard.
De Raad voor de Journalistiek behandelt geen klachten meer van partijen, die ook naar de rechter stappen. Het bestuur, waarin vrijwel alle media zijn vertegenwoordigd, wil daarmee voorkomen dat de Raad gebruikt wordt als een ‘voorportaal’ van de rechtbank.
Op 14 december a.s. vindt het MMA MAG DINER plaats. Ruim 200 magazinemakers en genodigden komen samen voor een exclusieve netwerkavond met een smaakvol diner, inspirerende presentaties en mooie verhalen over ons vak. De avond is besloten en uitsluitend toegankelijk voor MMA-leden en genodigden op basis van uitnodiging.
Marketeers hebben een volledig andere kijk dan consumenten als het gaat om hun vertrouwen in mediumtypen.
Samen. Dat was de boodschap van MMA-voorzitter Erwin van Luit en van ex-professioneel langebaanschaatser en digitaal ondernemer Ben van der Burg. De MMA roept magazinemakers op tot samenwerking en vernieuwing. Het devies is: zie elkaar niet als concurrenten, maar deel kennis en durf samen te investeren. Zoek elkaar op. Het…