
Magazines onmisbaar in de reistas
Vakantiegangers kunnen niet zonder Nederlandse media.
Vakantiegangers kunnen niet zonder Nederlandse media.
Artikelen en advertenties in (digitale) magazines en posts van influencers zetten regelmatig aan tot actie. Magazines hebben daarbij een iets grotere impact vanwege de sterkere band met de lezers.
De Nederlandse edities van internationale vrouwenmagazines, zoals ELLE, Cosmopolitan, Glamour en Women’s Health hebben een grote groep online lezers.
Hij is er weer! Een vernieuwde versie van de Bits & Bytes presentatie over magazine media met de meest recente cijfers.
Consument blijft loyaal aan print magazines. Het bereik is in 2018 stabiel gebleven.
Het lezen van boeken, dagbladen, magazines en andere media gebeurt voor 67% van papier, 33% digitaal.
Groei magazinemerken op Instagram, YouTube en Pinterest. Facebook en Twitter stabiel.
Het aantal Nederlanders dat magazine content digitaal leest, is in 2018 fors gestegen. Gemiddeld consumeert 34% van de Nederlanders magazine content via de computer, smartphone, tablet of ander apparaat.
Instagram, YouTube en Pinterest groeien stevig door, Facebook en Twitter stabiel.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.