
Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) officieel opgericht
De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) is officieel opgericht. Daarmee is het NMO als formele entiteit een feit.
De Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) is officieel opgericht. Daarmee is het NMO als formele entiteit een feit.
Nieuwe uitgave over de toekomst van print. Waarom print een belangrijke inkomstenstroom zal blijven voor veel mediabedrijven.
52% van de jongeren van 16-29 jaar leest even vaak of vaker een magazine in de zomervakantie.
Doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in het mediagebruik van kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar.
Groei van 13 procent lager dan verwacht.
Het aantal volgers van magazinemerken op TikTok groeit met 8%.
Printmedia en TV zijn bij consumenten de favoriete reclamedragers.
Informatie over specifieke interesses en volgen van actualiteiten belangrijke redenen om online kanalen van magazines te gebruiken.
De Nederlandse bevolking lijkt in 2022 meer vertrouwen te hebben gekregen in online media, waaronder de websites en apps van dagbladen en magazinemedia.
FIPP , de wereldfederatie van magazine uitgevers, publiceerde recent het rapport ‘From Print to Digital’. De rapportage gaat dieper in op de stand van zaken in de mondiale uitgeefwereld en de uitdagingen waar de branche voorstaat.