GroupM onderzoek toont impact van gedrukte kranten en magazines
Grote impact van printadvertenties op brand awareness. En bij het medium print is er een goede advertising fit en is de advertentieverzadiging en -irritatie laag.
Grote impact van printadvertenties op brand awareness. En bij het medium print is er een goede advertising fit en is de advertentieverzadiging en -irritatie laag.
De helft van het totaal aantal volgers van de gemeten magazinemerken komt inmiddels via de content based platformen (Instagram, Pinterest, Youtube, TikTok).
Magazines spelen een prominente rol bij het informeren over onderwerpen die gebruiker interessant vindt.
Met de zomer in het vooruitzicht zien veel magazinemerken op het gebied van tuinieren, recreatie, sport (voetbal, wielrennen) en royalty het aantal volgers groeien.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.
Lezen is de favoriete bezigheid van een kwart van de Nederlandse bevolking en krijgt de voorkeur boven onder andere sport, winkelen, eten, koken en radio luisteren. Daarnaast hecht 43% van de Nederlanders meer waarde aan wat men op papier leest dan wat ze online vernemen.
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.
Lezen van magazines op smartphone en tablet neemt toe.
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen.
Recent zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2023-II gepubliceerd. Met het onderzoek wordt o.a. het bereik van magazinemerken op diverse platforms in kaart gebracht.