
Btw-verlaging digitale publicaties ‘in potlood’ in nieuw Belastingplan
In het Belastingplan 2018 heeft het kabinet voor digitale boeken, kranten en tijdschriften ‘in potlood’ een btw-verlaging van 21 procent naar 6 procent opgenomen.
In het Belastingplan 2018 heeft het kabinet voor digitale boeken, kranten en tijdschriften ‘in potlood’ een btw-verlaging van 21 procent naar 6 procent opgenomen.
Na mechanisatie, automatisering en digitalisering staan we aan de vooravond van een vierde revolutie. Robotisering, artificiële intelligentie (AI), zelflerende computers, conversational interfaces, slimme algoritmen, big data en spraakgestuurd zoeken, veroorzaken de volgende sprong in content-, marketing-, commerciële en backofficeprocessen. Al lijkt het nog ver weg, deze technologische innovaties zullen elkaar…
De Europese Commissie wil dat internetgebruikers in de toekomst in één keer kunnen bepalen of zij privacygevoelige tracking cookies accepteren of weigeren.
Digital Media Strategies takes place 20th – 23rd February 2017 at Kings Place, London. The event brings together a global audience of over 400 CEOs and senior leaders from news, magazine, broadcast, B2B, STM and digital pureplay media businesses.
12% van de Nederlanders leest magazine content (app/website/pdf) op de tablet en eveneens 12% op de smartphone. 13% maakt gebruik van een magazine app. Ruim een derde van de Nederlanders (37%) komt wel eens in aanraking met magazines op social media.
In een brief aan de Tweede Kamer heeft het kabinet zijn expliciete steun uitgesproken voor het Europese voorstel om het verlaagde btw-tarief mogelijk te maken voor digitale uitgeefproducten.
Het juryverslag, een beschrijving van álle 47 genomineerden (en 11 winnaars), foto’s van de uitreiking en het feest van 15 december, staan allemaal in het Mercurs Magazine.
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) van 19 december jl. zijn Steven Flipse (Sanoma), Cor Jan Willig (New Skool Media) en Patrick Swart (WPG Uitgevers) benoemd tot bestuursleden van de MMA. Cor Jan Willig is hierbij tevens benoemd tot penningmeester.
De nieuwe Mercur Mediamerk van het jaar is op zich al een statement: de 360 graden visie is leading bij elk succesvol magazine merk. Magazine Media Associatie (MMA) onderschrijft de trends met de feiten.
LINDA. wint Mercur Mediamerk van het Jaar en Vogue uitgeroepen tot Magazine van het Jaar. Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan) bekroond als Hoofdredacteur van het Jaar. Blendle winnaar Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines. In het DeLaMar Theater in Amsterdam zijn 15 december elf Mercurs uitgereikt. Dé vakprijzen in de magazine…
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.