Het geheim van een goede cover
Wat maakt een cover nou precies tot een goede cover? En wat werkt wel en wat absoluut niet? Drie hoofdredacteuren delen hun covergeheimen!
Wat maakt een cover nou precies tot een goede cover? En wat werkt wel en wat absoluut niet? Drie hoofdredacteuren delen hun covergeheimen!
De 19e uitreiking van de Mercurs is een lofzang aan het vak. Onder het thema ‘Ode aan de Makers’ worden op donderdagavond 15 december dé prijzen voor de magazine media branche uitgereikt in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Vanaf vandaag is de inschrijving voor de Mercurs 2016 geopend.
Geen enkel bedrijf of organisatie kan in het digitale tijdperk bestaan zonder contentstrategie. Contentmarketing wordt door media en merken volop ingezet om klanten te boeien, te houden en/of te bewegen tot de aanschaf van producten en diensten. Storytelling speelt een cruciale rol in de realisatie van succesvolle contentmarketing en in customer engagement.
De richtlijnen zijn opgesteld volgens het L.E.A.N. (Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive ads) principe.
Artikel uit Adweek waarin op basis van 3 recente onderzoeken de kracht en ROI van magazines wordt beschreven. The case for magazine media
Internetgigant Google stelt ten onrechte beperkingen aan het gebruik van zijn advertentieplatform Adsense for Search, om zo zijn positie als marktleider te behouden. Dat stelt de Europese Commissie in een brief waarin het de grootste zoekmachine ter wereld beschuldigt van machtsmisbruik.
Op basis van 1.400 studies voor 450 merken en 11 jaar trackingdata, concludeert Nielsen dat magazines de hoogste Return on Advertising Spend (ROAS) realiseren.
Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.
Afgelopen week stemde de Tweede Kamer in met de nieuwe Wet op de kansspelen waardoor legalisering van online gokken een stap dichterbij komt.
In 2018 zal eenderde van de advertentie inkomsten wereldwijd afkomstig zijn van native advertising. Dit blijkt uit het rapport ‘Native Advertising Trends 2016 – the Magazine Industry’. Dit internationale onderzoek onder publishers is uitgevoerd door The Native Advertising Institute en FIPP. Het rapport bevat informatie over het belang en het gebruik van native advertising.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…