
Groot aandeel digitaal bij Nederlandse edities internationale vrouwenmagazines
De Nederlandse edities van internationale vrouwenmagazines, zoals ELLE, Cosmopolitan, Glamour en Women’s Health hebben een grote groep online lezers.
De Nederlandse edities van internationale vrouwenmagazines, zoals ELLE, Cosmopolitan, Glamour en Women’s Health hebben een grote groep online lezers.
Consument blijft loyaal aan print magazines. Het bereik is in 2018 stabiel gebleven.
Er is een nieuwe technologie die de interesse wekt van uitgevers. Voice gaat impact maken. Misschien niet direct, maar wel op termijn. In iedere geval is voice langzamerhand een gedragsverandering bij consumenten teweeg aan het brengen. De vraag is: hoe ga je daar als uitgever mee om? Carolien Vader van…
Europees onderzoek naar de impact van digitalisering op het lezen toont aan dat papier nog steeds de voorkeur heeft als leesmedium voor langere individuele teksten. In de Verklaring van Stavanger beschrijven onderzoekers hun bevindingen en aanbevelingen die voortkomen uit vier jaar onderzoek.
Het lezen van boeken, dagbladen, magazines en andere media gebeurt voor 67% van papier, 33% digitaal.
Wie een foto publiceert in bijvoorbeeld een magazine of op een website moet niet alleen toestemming van de fotograaf hebben, maar ook de naam van de fotograaf vermelden.
Groei magazinemerken op Instagram, YouTube en Pinterest. Facebook en Twitter stabiel.
MMA nodigt haar leden uit om de Mediafederatie Academy bijeenkomst op maandag 24 juni a.s. GRATIS bij te wonen. De financiering van de deelnamekosten (€ 350,- per deelnemer) komt voor rekening van de MMA.
De Algemene Ledenvergadering van MMA vindt plaats op maandag 20 mei a.s. bij het Volkshotel in Amsterdam.
Een editie van Magazine Media Café over ‘De strijd om talent’.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.