Europees Parlement nog niet akkoord met herziening auteursrecht
Het Europese Parlement krijgt de mogelijkheid om haar visie over de Auteursrechtrichtlijn op onderdelen aan te passen.
Het Europese Parlement krijgt de mogelijkheid om haar visie over de Auteursrechtrichtlijn op onderdelen aan te passen.
The Belgian colleagues of the Magazine Media Association (MMA) are inviting MMA members for the second edition of the exclusive ‘MAGNIFY by Magazine Media’ event on Thursday 4th of October in Zaventem (Belgium).
Al enige tijd wordt door de verschillende Joint Industry Committiees (JIC’s) die zich met mediabereiksonderzoek bezighouden (NOM, NLO, SKO) – in samenwerking met Vinex – gewerkt aan een nieuw gezamenlijk crossmediaal mediabereiksonderzoek.
Op 28 juni hebben de Europese uitgeversorganisaties tijdens een persconferentie de kritiek op het uitgeversrecht weerlegd.
De commissie voor Juridische Zaken (JURE) van het Europees Parlement heeft 20 juni jl. voor een uitgeversrecht voor perspublicaties gestemd. De goedkeuring van het uitgeversrecht betekent een belangrijke stap voor Europese uitgevers in hun streven naar een gelijker speelveld met internetgiganten, zoals Google en Facebook.
De nieuwe ‘Innovatielandschapskaart’ geeft je een helder overzicht van de populairste innovatiemethoden van dit moment.
Als gevolg van de btw-verhoging daalt het bedrijfsresultaat van uitgevers aanzienlijk. Indien de koopkracht de komende jaren stijgt, kan dat de negatieve consequenties van de btw-verhoging op termijn compenseren.
Een editie van Magazine Media Café over influencer marketing.
FIPP (International Federation of the Periodical Press) komt met een nieuwe uitgave over de inkomsten van digitale abonnementen.
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media. Belangrijkste conclusie voor magazines: na jaren van teruggang is er nu sprake van licht herstel.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.