Nieuw FIPP rapport: One year with ChatGPT
Hoe is het medialandschap, een jaar na de lancering van ChatGPT, veranderd?
Hoe is het medialandschap, een jaar na de lancering van ChatGPT, veranderd?
Ontvangen presentje zorgt bij 51 procent voor teleurstelling.
Niet alleen is bij printcampagnes de herkenning gemiddeld gezien een van de hoogste, de brand attribution is ongeëvenaard.
Marketeers hebben een volledig andere kijk dan consumenten als het gaat om hun vertrouwen in mediumtypen.
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media blijft dalen. Het mediagebruik, vooral van jongeren, speelt zich in toenemende mate online af en op platforms van grote internationale spelers. De kloof tussen het mediagebruik van jongeren en oudere leeftijdsgroepen wordt steeds groter.
De ophef rondom de veranderingen bij Twitter/X heeft (nog) geen invloed gehad op het aantal volgers van magazinemerken op het platform.
53 procent ervaart moeite met tijd vrijmaken voor lezen en ruim 62 procent van alle Nederlanders geeft aan dat zij meer willen lezen.
Op uitnodiging van DPG Media Advertising hebben diverse specialisten, waaronder Nancy Detrixhe (Research Manager Magazine Media Associatie) deze zomer hun bevindingen over het belang van vertrouwde media gepresenteerd. Tijdens twee webinars werd ingegaan op de relevantie van vertrouwen voor adverteerders.
Op maandag 28 augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde NMO Kijkonderzoek.
Nieuwkomer Miljuschka in de MMA Social Media Monitor scoort het grootste aantal volgers op Instagram en TikTok.