
Announcement: 43rd FIPP World Media Congress 2020 goes online
The FIPP World Media Congress is going online for the first time in its 95-year-old history, running over four weeks from 2-30 September 2020.
The FIPP World Media Congress is going online for the first time in its 95-year-old history, running over four weeks from 2-30 September 2020.
Uitgeverij New Skool Media heeft 20.000 tijdschriften aan Nederlandse zorginstellingen gedoneerd, om cliënten en personeel een hart onder de riem te steken. De uitgever – van onder meer Elsevier Weekblad, delicious., KIJK en Vorsten – werkte daarin samen met distributeur Nic. Oud, die zijn diensten ook vrijwillig aanbood. In totaal…
De wereld is in de ban van COVID-19, en we zitten massaal thuis. Diverse Nederlandse magazinemediamerken komen tijdens deze moeilijke periode met ‘positivity posts’ om de moed erin te houden. De initiatieven variëren van virtuele knuffels, lees- & kijktips, thuiscolleges, Instagram Live sessies, livestreams, workouts, workshops, quarantaine talks, recepten en zelfs…
Kijk donderdag 14 mei om 16.30 uur de zevende aflevering van Adformatie Connects live over de krater die de crisis in de eventbranche slaat.
Van de 42 gemeten merken, zien 29 het merkbereik toenemen.
Mapping a path through the Covid-19 crisis.
Kijk donderdag 7 mei om 16.30 uur de zesde aflevering van Adformatie Connects live over consumentengedrag in crisistijd.
Het aantal lezers van print magazines is in 2019 stabiel gebleven.
Kijk donderdag 30 april om 16.30 uur de zesde aflevering van Adformatie Connects live over leiderschap & Interne communicatie.
In de vorm van teruggelopen advertentie-inkomsten en afgelaste evenementen mist de coronacrisis ook in de magazinesector zijn uitwerking niet. PRINTmatters sprak erover met Harriët Schrier, directeur van de Magazine Media Associatie (MMA). Zij looft de veerkracht en creativiteit waarmee redacties van magazines met deze crisis omgaan, maar hoort ook terug…
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.