Social Media Monitor

MMA Social Media Monitor

Magazine Media Associatie publiceert elk kwartaal de MMA Social Media Monitor. De monitor geeft inzicht in de prestaties van magazinemerken op social media.

6 belangrijke sociale netwerken – Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, Youtube – zijn in de monitor meegenomen. De data is gebaseerd op de likes/followers van 122 magazine merken. Het betreft merken van leden van MMA. De Social Media Monitor is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA.

Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazinemerken op social media. De rapportages geven inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazinemerken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazinemedia branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazinemerken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor verschijnt elk kwartaal. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De sociale netwerken vormen een wezenlijk onderdeel van de 360° strategie van magazinemerken, de Social Media Monitor draagt bij aan de wens om magazinemerken 360° in kaart te brengen.

Kwartaal rapportages

MMA Social Media Monitor Q2 2018

MMA Social Media Monitor Q1 2018

MMA Social Media Monitor Q4 2017

MMA Social Media Monitor Q3 2017

MMA Social Media Monitor Q2 2017

MMA Social Media Monitor Q1 2017

MMA Social Media Monitor Q4 2016

MMA Social Media Monitor Q3 2016

 

 

Deel dit artikel