MERCURS 2018: media in motion
Donderdag 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018. Het thema dit jaar is Media in Motion en zet de huidige veranderingen in onze branche volop in de spotlights.
Donderdag 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018. Het thema dit jaar is Media in Motion en zet de huidige veranderingen in onze branche volop in de spotlights.
De modewereld kijkt ieder jaar reikhalzend uit naar de septembernummers van de grote tijdschriften. Het zijn de edities die de trends van het komende seizoen bepalen, het meeste geld in het laatje brengen en hun covermodellen uiterst zorgvuldig selecteren op bekendheid en invloed.
Expeditie Bladenmaken wordt in 2018 voor de veertiende keer georganiseerd door de COP.
Veel magazines in de categorieën vrouwen, opinie en jongeren zien hun bereik stijgen.
Een overzicht van de wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksonderzoek.
In het tweede kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar bijna 12,5 miljoen. Instagram en Youtube zijn wederom de snelste groeiers.
Magazinemerken spelen online een belangrijke rol bij het effectief bereiken van vrouwen. Dit geldt voor elke leeftijdscategorie. Naarmate de leeftijd van vrouwen toeneemt, neemt ook het aantal selectieve magazinemerken toe.
VNG en PRN tekenen zesde Papiervezelconvenant.
Tsjechië handhaaft haar blokkade van het Europese voorstel om de btw op digitale media te kunnen verlagen, maar biedt een opening voor een snelle oplossing.
Nieuw onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.