Printbereik blijft onveranderd hoog
Het bereik van print magazines is stabiel.
Het bereik van magazines laat al geruime tijd een consistent beeld zien. Het bereik blijft onveranderd hoog. In de laatste NOM Print Monitor (NPM 2020-III, periode Q3 2019 t/m Q2 2020) die op 24 september 2020 is gepubliceerd, zijn stijgingen zichtbaar in diverse magazinecategorieën. In deze meetperiode zien vooral magazines in de categorieën vrouwen, jongeren en reis & recreatie het bereik stijgen.
Ten opzichte van de vorige meting (NPM 2020-II) zien Muze (+16%), Girlz (+15%), Jan (+8%), Wonen Landelijke Stijl (+16%) en Royalty (+ 6%) het bereik het sterkst toenemen.
Print magazines bereiken in totaal 10,6 miljoen mensen. Dit is 72% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen, 50-plussers en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.
Top 5 bereikknallers
De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn: Kampioen (4,4 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Privé (0,9 miljoen). Bekijk de complete Ranking magazines NPM 2020 III.
Over het onderzoek
De NPM 2020-III (NOM Print Monitor), bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode Q3 2019 t/m Q2-2020. In deze periode hebben 17.329 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.668.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend de print edities van de merken. Een overzicht van de bereikscijfers is te vinden in het NOM Dashboard.