Lezers blijven print versies magazines waarderen
Bereik print magazines stabiel.
Al een aantal jaren is het bereik van print magazines stabiel. Lezers blijven de print versies waarderen. In de laatste NOM Print Monitor (NPM 2019-IV) die op 9 januari 2020 is gepubliceerd, zien vooral vrouwenbladen, woonbladen, mind & body bladen en diverse special interest titels het bereik stijgen ten opzichte van de vorige meting.
Print magazines bereiken in totaal 10,8 miljoen mensen. Dit is 75% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). 50-plussers, vrouwen en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.
Top 5 bereikknallers
De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn: Kampioen (4,6 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Vrouw (1 miljoen). Bekijk de complete ranking van magazines.
Over het onderzoek
De NPM 2019-IV (NOM Print Monitor), bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode Q4 2018 t/m Q3-2019. In deze periode hebben 17.048 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.565.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend de print edities van de merken. Een overzicht van de bereikscijfers is te vinden in het NOM Dashboard.