Nieuwe print bereikscijfers beschikbaar

Het bereik van print magazines is stabiel. Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen.

Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor 2018-IV die op 10 januari is gepubliceerd. Het bereik van print magazines is ten opzichte van de vorige meting (2018-III) stabiel.

Print magazines bereiken in totaal 11,3 miljoen mensen. Dit is 78% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen (83%), hoogopgeleiden (81%) en welstandigen (83%) zijn nog altijd de heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.

Stijgers

Binnen de categorieën Opinie, Culinair en Reis & recreatie zien veel titels het bereik stijgen. Ook van diverse bladen binnen de categorieën Mind & body, Jongeren, Auto, Sport, Opvoeding, Wonen en Vrouwen neemt het aantal lezers ten opzichte van de vorige meting (2018-III) toe.

Top 5

De top 5 van magazines met het hoogste bereik blijft onveranderd: Kampioen (4,4 miljoen), Libelle (1,5 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), LINDA. (1,3 miljoen) en Privé (1,1 miljoen).

Over het onderzoek

De NOM Print Monitor 2018-IV bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode Q4-2017 t/m Q3-2018. In deze periode hebben 17.188 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.469.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend de print edities van de merken. Een overzicht van de bereikscijfers is te vinden in het NOM Dashboard.

Deel dit artikel