Pay Attention
Magnetic, de marketingorganisatie van de Britse magazine mediabedrijven , lanceert de campagne ‘Pay Attention’ om meer aandacht voor aandacht te vragen.
De campagne is gebaseerd op het gelijknamige onderzoek van Magnetic, waarin wordt beschreven waarom ‘kwaliteitsaandacht’ belangrijk is. Het brengt de relatie tussen aandacht, merken en media(context) in kaart en de rol van magazinemedia in de modern marketing mix.
Er bestaat een grote discrepantie tussen het bewijsmateriaal over de effectiviteit van magazinemedia en de perceptie. De campagne toont de unieke eigenschappen van magazinemedia: vertrouwd, relevant en een passend umfeld waar consumenten oprecht aandacht schenken aan de content, en niet onbelangrijk ook aan advertising.
In de campagne leggen adverteerders en executives (CEO’s/oprichters/marketeers) bij mediabureaus uit wat aandacht voor hen betekent en waarom magazinemedia belangrijk voor hen zijn. De advertenties worden o.a. in speciale edities van een aantal magazines, waaronder Cosmopolitan, Empire en Grazia, geplaatst die verspreid worden bij mediabureaus en adverteerders.
Lees hier het volledige artikel van Magnetic en het artikel in Marketing Week.
Meer campagnes ter promotie van magazine media bekijken?