Lezers blijven print waarderen
Het bereik van print magazines laat al geruime tijd een consistent beeld zien. Lezers blijven print magazines trouw. In de laatste NOM Print Monitor (NPM 2020-IV, periode Q4 2019 t/m Q3 2020) die op 14 januari 2021 is gepubliceerd, zijn stijgingen zichtbaar in diverse magazinecategorieën.
Ten opzichte van de vorige meting (NPM 2020-III) zien Kampeer & Caravan Kampioen (+17%), Muze (+9%), Quote en Mijn Geheim (beiden +6%), Beleggers Belangen (+5%) en Kijk (+4%) het bereik het sterkst toenemen.
Print magazines bereiken in totaal 10,5 miljoen mensen. Dit is 72% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen, 50-plussers en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.
Top 5 bereikknallers
De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn: Kampioen (4,6 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Vrouw (0,9 miljoen). Bekijk de complete Ranking magazines NPM 2020 IV.
Over het onderzoek
De NPM 2020-IV (NOM Print Monitor), bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode Q4 2019 t/m Q3-2020. In deze periode hebben 17.341 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.668.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend de print edities van de merken. Een overzicht van de bereikscijfers is te vinden in het NOM Dashboard.