Helft Nederlandse bureaus wil in 2016 Virtual Reality en 360 Video inzetten
Onderzoek naar het kennisniveau en inzet van Virtual Reality en 360 Video door Nederlandse reclame- en mediabureaus.
Onderzoek naar het kennisniveau en inzet van Virtual Reality en 360 Video door Nederlandse reclame- en mediabureaus.
Rapportage van Deloitte in opdracht van IAB Nederland naar de digitale advertentiemarkt. De rapportage bevat de gegevens voor het jaar 2015.
Tijdens ‘Grafisch & Magazines’ belichten 6 sprekers het fenomeen magazines vanuit verschillende invalshoeken, van DIY magazines tot indie, van print tot digitaal. Het symposium duurt de hele dag, inclusief lunch en borrel, en vindt plaats in de Nieuwe Buitensociëteit in Zwolle.
SWOCC onderzoek naar de consumentenbeleving van social media en de merkcommunicatie die op deze media wordt ingezet.
De tweede editie van ‘Dina schrijft…’ ligt in de winkel. Het is een magazine speciaal ontworpen voor en door de minima. Hoofdredacteur van het tijdschrift is Dineke Bart uit Hansweert, zelf bijstandsmoeder.Het magazine geeft op een positieve manier praktische handvatten aan mensen die moeten leven van een minimum inkomen. Landelijk gezien betreft dit een grote doelgroep. Het idee om een tijdschrift uit te geven voor minima is zo’n twee jaar geleden ontstaan. Om ervaring op te doen mocht ze een jaar werkervaring op doen bij de gemeente Goes op de afdeling zorg/schuldhulpverlening. Het tijdschrift is een initiatief van Stichting Uit-zicht. Stichting Uit-zicht zet zich in om de minima op een leuke, simpele manier te voorzien van informatie, praktische handvatten en tips.
Ter gelegenheid van de heropening van Gelderlandplein lanceert het vernieuwde winkelcentrum in Amstelveen een eigen magazine. GP Magazine is van de hand van …,staat Amsterdam en verschijnt in een oplage van 100.000 stuks. Het inspirerende en on-trend magazine, 134 pagina’s dik, bevat shoots, verhalen, columns, recepten, productinformatie en nieuwtjes over en van het Gelderlandplein. Het luxe tijdschrift werd ontwikkeld door reclamebureau …,staat Amsterdam, onder redactie van Fleur Baxmeijer. De inhoud bevat columns en verhalen van onder andere columnist Jan Heemskerk, wijnexpert Harold Hamersma, foodcolumniste Monique van Loon en interviews met onder andere presentator Humberto Tan, dierenheld Freek Vonk, interieur designer Piet Boon en kunstcurator/galleriehouder Alex Daniëls. Het voorwoord is van Lesley Bamberger, eigenaar van Kroonenberg Groep en eigenaar van het winkelcentrum.
LINDA.tv is een samenwerking aangegaan met Net5. Vanaf vanavond wordt het LINDA.tv-programma ‘De mobiel van…’ elke donderdag bij Net5 uitgezonden. Met deze samenwerking breidt LINDA.tv haar kijkersdoelgroep uit door naast ‘video on demand’ nu ook lineaire televisie in te zetten. Het is de eerste keer dat LINDA. met videocontent, die voor de LINDA.tv app gemaakt is, de oversteek naar televisie maakt. Het inzetten van een lineair kanaal geeft een extra dimensie aan de crossmediale aanpak van LINDA.‘De mobiel van…’is vanaf donderdag 17 maart wekelijks te zien om 22.00 uur bij Net5. Vorig jaar oktober lanceerde LINDA. haar video on demand kanaal LINDA.tv. Sindsdien telt het online kanaal ruim 130.000 gebruikers. LINDA.tv toont in een overzichtelijke timeline programma’s zoals de onlangs gelanceerde serie Bitterzoet, Halina’s Big 40 en Brabants Posh. LINDA.tv is en blijft gratis.
FHM ging in het najaar van 2013 van een gedrukt tijdschrift naar een online uitgave. Inmiddels gaat het met zes man sterk zo goed dat het merk eind mei van dit jaar weer met speciale drukwerkuitgaves komt. De eerste speciale gedrukte uitgave wordt de FHM 500, in samenwerking met het cosmeticamerk Tabac Original. Chris Riemens, hoofdredacteur bij For Him Magazine (FHM): ‘Het gaat heel goed, in juni 2013 verschenen we voor het laatst in print. We gingen van 100.000 unieke bezoekers per maand, naar 500.000. Vorige maand hadden we een recordaantal van 970.000 unique visitors. Dat bereikte we door viral content, artikelen die het bijzonder goed doen op social media. In print bereikten we 300.000 lezers volgens de HOI-cijfers, daar zitten we nu ruim overheen.’
De One Minute Coach is een nieuw videocoachingsplatform van Cosmopolitan waar experts, social influencers, bekende vrouwen (onder andere Olcay Gulsen, Dionne Stax, Sylvana Simons, Diana Matroos, Merel Westrik) hun kennis delen op het gebied van talentontwikkeling. Cosmopolitan is de nummer 1 millennial-brand die meer dan 3 miljoen jonge vrouwen bereikt op alle platformen waar ze zich begeeft (online, social, print). Het hoge engagement (IPM 9,5, gemiddelde markt 4) laat zien dat Cosmopolitan weet wat jonge vrouwen beweegt. Vanaf vrijdag 11 maart zijn de eerste video’s van de One Minute Coach te zien op YouTube. Elke woensdag en zondag verschijnt er een nieuwe video online.Meer informatie over de One Minute Coach via: www.cosmopolitan.nl/oneminutecoach.
Traveler, het reismagazine van National Geographic introduceert op NatGeoTraveler.nl een overzicht van reisbestemmingen, waarbij de gebruiker per land gemakkelijk en snel kan zoeken op alle beschikbare content. Met deze bestemmingspagina’s wil Traveler de lezer inspireren zich onder te dompelen in de cultuur en natuur van bekende en minder bekende plekken op aarde. Traveler, het grootste reismagazine van Nederland, biedt op NatGeoTraveler.nl al een enorme variatie aan reisgerelateerde content: van reportages tot foto’s en van video’s tot interviews. Op de nieuwe bestemmingspagina’s vindt de gebruiker deze informatie en vooral ook nieuwe inspiratie over zijn favoriete bestemmingen overzichtelijk bij elkaar.‘Op deze wijze,’ vertelt Paul Römer, managing editor van Traveler, ‘kan onze website nog praktischer gebruikt worden wanneer onze lezers op reis gaan, omdat alle informatie en artikelen in één overzichtelijk dossier bij elkaar staan.’