
MMA Social Media Monitor: LinkedIn sterkst groeiende platform
De aandacht van volgers van magazinemerken verschuift. Waar vluchtige posts aan aandacht verliezen, winnen waardevolle netwerken terrein. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor Q3 2025.
Sterkste groei voor LinkedIn
Bij vrijwel alle gemeten magazinemerken groeit het aantal volgers op LinkedIn. In totaal groeit het aantal volgers met 4%. Het platform wordt steeds populairder, terwijl X verder aan kracht verliest. Het aantal volgers op het platform daalt bij de meeste magazinemerken en de neerwaartse trend zet zich onverminderd voort.
Instagram en TikTok blijven populair. Op Instagram en TikTok zien diverse magazinemerken nog een stevige toename in volgersaantallen. Ook Youtube noteert groei, terwijl Pinterest stabiel blijft. Facebook laat dit keer een lichte groei zien door toename van nieuw toegevoegde accounts.
Groei aantal volgers per netwerk Q3 2025
Aandelen per platform
Ondanks de groei van andere netwerken behoudt Facebook het grootste aandeel binnen de magazinebranche met 40%. Daarna volgt Instagram met 33%. Het aandeel van TikTok is inmiddels gelijk aan het aandeel van X, namelijk 8%. Daarna volgen Youtube met ruim 6%, Pinterest met 4% en LinkedIn met 1%.
Aantal volgers per kanaal Q3 2025
Aandelen per kanaal Q3 2025
Top 5 grootste magazinemerken
De ranglijst van de grootste magazinemerken op sociale media blijft ongewijzigd. Miljuschka blijft – over alle sociale kanalen heen – het grootste magazinemerk op sociale media. LINDA. neemt de tweede plaats in, gevolgd door vtwonen. Voetbal International en Playboy maken de top 5 compleet. Alle merken in de top 5 hebben meer dan één miljoen volgers over alle platformen heen.
Top 25 magazinemerken op social media
Nieuwsgierig naar de grootste magazinemerken per sociaal platform? Deze zijn in onderstaande presentatie te vinden.
Over de monitor
De MMA Social Media Monitor biedt elk kwartaal inzicht in de prestaties van magazinemerken op sociale media. De rapportage toont het totaal aantal volgers per kanaal, het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de branche, een top 25 van magazinemerken met de meeste volgers en de grootste merken per platform en magazinecategorie. Zo worden trends en verschuivingen in het sociale mediagebruik van de sector zichtbaar. In deze 37ste editie zijn 137 magazinemerken meegenomen. Voor de gemeten merken betreft het de Nederlandse accounts.