
Top 10 magazinemerken bereiken ieder meer dan 1 miljoen Nederlanders
De nieuwste NMO-bereikscijfers voor dagbladen en magazines zijn gepubliceerd. Uit de resultaten blijkt dat de 10 grootste magazinemerken in Nederland elk één miljoen of meer mensen per maand weten te bereiken.
Op 16 oktober publiceerde NMO de nieuwste editie van de NMO Print & Merken Monitor 2025-II (NPMM 2025-II). De cijfers hebben betrekking op de periode Q2 2024 tot en met Q1 2025. Naast de printbereikscijfers zijn hierin ook de digitale bereikscijfers uit NMO Online (Q1 2025) en de geïntegreerde mediamerken (print en digitaal) opgenomen.
Libelle aan kop, gevolgd door LINDA. en Donald Duck
Met een indrukwekkend bereik van 3,1 miljoen Nederlanders voert Libelle de ranglijst aan. LINDA. volgt met ruim 2,5 miljoen lezers, en Donald Duck staat op de derde plaats met 1,9 miljoen. Alle merken in de top 10 behalen een merkbereik van één miljoen of meer.
Top 10 magazinemerken met grootste merkbereik
Digitaal steeds belangrijker
Het merkbereik is het aantal mensen dat een merk in een maand heeft gelezen, ongeacht op welk platform (papier, website en/of app). Hieruit kan worden opgemaakt hoeveel mensen een merk alleen op papier, alleen digitaal of op beide platformen lezen.
Bij een groot aantal merken vormt het digitale kanaal het grootste deel van dat bereik: bij de helft van de magazinemerken is het online maandbereik groter dan het printbereik. Hoe groot dat digitale aandeel is, verschilt per merk en hangt samen met factoren als de aard van de content, de rol voor de lezer, de verschijningsfrequentie en de omvang van het totale publiek.
Verhouding print & online bereik
Meer informatie
Meer details over het onderzoek zijn te vinden op de website van NMO.
Leden van de Magazine Media Associatie (MMA) kunnen op verzoek aanvullende analyses laten uitvoeren via info@mma.nl.