Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising
De initiatiefnemers van Trust in Media, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia, lanceren op 13 oktober a.s. een tweede podcastserie. In deze reeks bespreken mediaprofessionals de rol van kwaliteit bij mediacampagnes.
In deze nieuwe serie komen Atva van Zanten (CEO MindShare), Dennis Hoogervorst (Teamlead B2B Research & Insights, DPG media) en Menno van der Steen (Chief Data & Marketing Science, GroupM) aan het woord. Aan de hand van stellingen, onderzoeksuitkomsten en eigen expertise wisselen zij van gedachten over het belang bij reclamecampagnes van kwalitatieve criteria, zoals aandacht, vertrouwen, relevantie en engagement.
Uitdagingen uit het mediavak
Diverse uitdagingen uit het mediavak komen aan bod. Welke invloed hebben clicks en views nu echt? Hoe bepaal je de juiste campagnestrategie? Zijn er voor elk mediumtype voldoende data aanwezig en welke toekomstige ontwikkelingen hebben impact op al die strategische keuzes?
De nieuwe serie bestaat uit drie losse podcasts. De eerste aflevering ‘Jouw merk, jouw keuze’ behandelt de meest relevante kwaliteitscriteria. Aflevering 2 ‘Adverteren is meer dan clicks & views’ gaat in op het nut en de beperkingen van impressies en clicks. Welk aanvullend nut heeft de kwaliteit van media daarbij?
Werk van veiligheid
In aflevering 3 ‘Hoe bescherm je je merk in de toekomst’ staat de bescherming van het adverterende merk centraal. Mediaprofessionals voelen zich steeds ongemakkelijker over desinformatie en nepnieuws. Zij willen werk maken van een veilige omgeving voor hun reclamecampagnes.
Eerdere afleveringen
In eerdere edities van de podcastserie over Vertrouwen in Media ging het over het vertrouwen van consumenten in media. Hoofdredacteuren Helene van Santen van Margriet en René Moerland van NRC kwamen aan het woord. Ook is er een aflevering waarin researchmanagers Nancy Detrixhe en Erik Grimm van respectievelijk de Magazine Media Associatie en NDP Nieuwsmedia hun bevindingen op basis van diverse studies delen.