Reclame in vertrouwde media effectiever en lucratiever

Tweede whitepaper van Trust in Media gepubliceerd.

Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media. De bevindingen zijn vandaag in een whitepaper gepubliceerd.

Het eerste whitepaper van Trust in Media liet eerder zien dat het vertrouwen in Nederlandse media groot is.  In het tweede whitepaper ligt de focus op de betere resultaten van reclamecampagnes. De adverterende merken krijgen binnen de vertrouwde context meer bekendheid en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn significant sterker.

Bekend en bemind

Campagnes in magazine- en nieuwsmedia hebben een meerwaarde bij het creëren van naamsbekendheid. De merken en de advertenties worden beter herkend en herinnerd. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie.

Positieve merkwaarden

Bij het ‘merkenbouwen’ hebben vertrouwde media veel potentieel. Reclame in magazine-en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de adverterende merken.

Meer clicks, meer bestellingen en hogere omzet

Aanvullend zorgen de vertrouwde media voor een sterkere omzetimpuls. Hiervoor is bewijs gevonden in diverse mediastudies. De bevindingen laten zien dat reclame in deze media leidt tot aanzienlijk meer clicks, bestellingen en een hogere omzet.

Rode draad

Het vertrouwen in media staat de afgelopen jaren volop in de belangstelling. In korte tijd zijn door uiteenlopende organisaties tal van studies naar dit onderwerp uitgevoerd. De uitkomsten laten een duidelijke rode draad zien: het vertrouwen in media heeft een positieve invloed op de perceptie en de betrokkenheid van de mediagebruiker en daarmee op de impact van reclame.

De bevindingen over vertrouwen in media en de impact hiervan op reclame zijn na te lezen op www.trustinmedia.nl. Op het kennisplatform zijn inmiddels diverse whitepapers, blogberichten, interviews, artikelen en podcasts gepubliceerd.

 Over Trust in Media

Trust in Media is het gezamenlijke kennisplatform van Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het project zijn tal van inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact hiervan op reclame. De literatuurstudies laten zien dat reclamecampagnes bij betrouwbare magazine- en nieuwsmerken aanzienlijk meer impact, effect en conversie genereren. Of het bij advertising nu gaat om merkbekendheid, -voorkeur of conversie, betrouwbare magazine- en nieuwsmedia leggen de basis voor effectieve campagnes.

Download hier het whitepaper.

 

Deel dit artikel