Whitepaper: Media’s future in a post-covid world
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor mediaorganisaties in een post-Covid wereld?
In het whitepaper van FIPP en UPM Communication Papers wordt ingegaan op de hybride manier van werken, verdienmodellen, storytelling en de toekomst van print.
In het rapport wordt gesproken over een herpositionering van print gebaseerd op twee dingen: print wordt meer en meer een luxe product en het grote en groeiende vertrouwen in print bij de consument.
Het coronavirus heeft een sterke invloed op de magazine mediabranche. Digitale ontwikkelingen zijn in een stroomversnelling gekomen en business modellen werden aangepast: digitale abonnementen, e-commerce, clubs, e-learning en video. Het zijn voorbeelden van activiteiten die publishers hebben zien groeien in coronatijd.
Trends
Het whitepaper ziet een kansrijke toekomst voor de magazinebranche. In het rapport worden een aantal ontwikkelingen beschreven die positief zijn voor print, waaronder:
- veel niche magazinemerken zien het aantal abonnementen stijgen
- tijd besteed aan magazines en engagement neemt toe. Door een steeds meer digitale leefstijl, heeft de consument meer behoefte aan momenten om ‘disconnected’ te zijn
- de waarde van tastbaarheid groeit. Na een jaar van virtuele experiences heeft de consument meer behoefte aan fysieke producten
De voordelen van print
In het verlengde vanĀ bovengenoemde trends benoemt het rapport diverse voordelen van print. De levensduur, geloofwaardigheid, tastbaarheid, een veilige omgeving, engagement en een positieve reclamebeleving maken magazines een waardevol en geliefd medium.
“Everyone’s favourite metric is engagement, and yet there’s nothing more engaging than a well-made magazine”
(Toby Wiseman, Editor-in-Chief, Men’s Health U.K.)
Het whitepaper is hier te downloaden.