Aanrader: Oog op de toekomst, magazine media futureproof

Een uitgave van onze Belgische collega’s met experts over de meest actuele media-onderwerpen van vandaag en morgen.

De uitgave van WE Media is een compilatie van presentaties, interviews en onderzoeken van het Magnify magazine media event dat afgelopen oktober online heeft plaatsgevonden.

In de uitgave komt de aandacht & impact van verschillende media aan bod. Aandacht is één van de cruciale elementen als het gaat om reclameboodschappen en zou een key matric moeten zijn bij mediaplanning. Het onderzoek over de ‘Alpha Index’ dat is uitgevoerd door Polaris en mediabureau Space laat o.a. de invloed zien van de frequentie en de context op de acceptatie van reclame.

Context is belangrijk, maar wat bedoelen we er eigenlijk mee? Roger Verdurmen, Concept & Strategy Director bij DPG Media vertelt in de uitgave over de betekenis en de waarde van context. Bij native advertising zorgt de context voor een meerwaarde van de content. Het belang van context speelt in het voordeel van print. Context zorgt immers ook voor merkwaardering. Onderzoek van DPG Media naar framing toont aan dat de context van vertrouwde media een positieve invloed op de merkwaardering hebben. Print doet het daarbij nog beter dan online en de andere media.

Kantar deed wereldwijd onderzoek naar veranderingen in consumentengedrag door COVID-19, Deniz Sariyildiz, Director Creative & Media Effectiveness bij Kantar, schetst in deze uitgave een beeld van de hedendaagse digitaal gedreven wereld en de rol die verschillende media voor merkenbouw daarin spelen. Op basis van verschillende internationale Kantar-studies wordt getoond dat waardevolle en originele content, gefocust op de passie die het magazinemerk en de lezer delen, zal blijven voortbestaan. Magazines boosten de merkrelatie.

Zowel de onderzoeken van Kantar als van Space tonen dat reclame in traditionele media populairder is dan reclame in digitale media. Dit komt overeen met resultaten uit het Mediabelevingsonderzoek, dat in 2020 is uitgevoerd door Kantar in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) in samenwerking met BvA, NDP Nieuwsmedia, Outreach en Kantar.

De uitgave van WE Media ‘Oog op de toekomst’ is hier te bestellen.

Deel dit artikel