MMA Social Media Monitor bereiksdata nu ook in mediadatabase Retriever

De Magazine Media Associatie (MMA) publiceert elk kwartaal haar Social Media Monitor. Retriever Media Informatie BV verrijkt per 21 april 2020 elk kwartaal de Retriever database met de door MMA verzamelde social media cijfers.

Op Retriever.nl wordt het aantal likes/followers van het voorgaande kwartaal per mediamerk in een duidelijk leesbare staafdiagram getoond. Hiermee biedt Retriever in samenwerking met de Magazine Media Associatie meer inzicht in het bereik van commerciële samenwerkingen binnen social media kanalen.

Harriet Koetsier, managing director van Retriever Media Informatie:
Social media kanalen kunnen een belangrijk extra bereik realiseren voor adverteerders binnen samenwerkingen met magazines. Door het publiceren van de bereiksdata van de MMA Social Media Monitor krijgen mediaplanners, PR managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van het potentiële bereik.

Nancy Detrixhe, research manager MMA:
De Magazine Media Associatie is blij dat de social media cijfers een breder platform krijgen door in de database van Retriever te worden opgenomen. Op deze wijze wordt het 360 bereik van magazinemerken beter waarneembaar voor een grotere doelgroep’.

Retriever levert kwalitatieve informatie aan mediaprofessionals om ze te ondersteunen bij het maken van de juiste beslissingen in het marketing-communicatie traject. Retriever.nl en MediaSpecs.be/fr bieden hiervoor in de BeNeLux en Frankrijk databronnen aan met tools voor gerichte mediaselecties en kwantitatieve- en kwalitatieve vergelijkingen.

De Magazine Media Associatie (MMA) ondersteunt de aangesloten ledenbedrijven bij de transitie van magazinemerken naar multimediale merken. De Social Media Monitor is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA.

Persbericht

Deel dit artikel