Positive. Relevant. Trusted.
Magazines bieden adverteerders positiviteit, relevantie en vertrouwen. 3 eigenschappen voor onverdeelde aandacht.
Consumenten hebben een positieve houding ten aanzien van magazine advertenties, ze vormen een welkome aanvulling en worden niet vermeden. En de advertenties zijn geplaatst in een relevante context in een vertrouwde omgeving. Deze eigenschappen zorgen voor een hoge mate van aandacht. Dit zijn enkele conclusies uit een nieuwe rapportage van Magnetic, de marketingorganisatie van de Britse mediabedrijven. De rapportage is gebaseerd op diverse onderzoeken die op overtuigende wijze de kracht en effectiviteit van magazines als advertentiemedium aantonen. Zo laten de onderzoeken zien dat er een grote discrepantie bestaat tussen het bewijsmateriaal over de effectiviteit van magazinemedia en de perceptie en dat magazine advertising de meest welkome vorm van reclame is.
Eerder berichtten wij al over de campagne ‘Pay Attention’ die gebaseerd is op het gelijknamige onderzoek waarvan de resultaten in de rapportage zijn samengevat. Magnetic heeft nu ook de volledige rapportage gepubliceerd. De rapportage bestaat uit vijf delen:
Meer informatie is ook in dit artikel te vinden.