Magazine media zijn de ‘real influencers’ voor premium en luxury brands
Magazinemerken zijn de belangrijkste beinvloeders in de communicatie van premium en luxury brands. Dit blijkt uit onderzoek van Conde Nast (Spanje). De publisher onderzocht de rol van influencers en magazinemerken in de wereld van luxury en premium brands.
Influencers en magazinemerken bieden luxury brands verschillende voordelen en zijn complementair aan elkaar. Ze dienen niet als vervanging van elkaar te worden gezien in de communicatiemix van luxury brands, maar juist als aanvulling. Het onderzoek van Condé Nast won een Silver Medal tijdens de FIPP Insight Awards 2018.
Rol van influencers en magazinemerken
Sociale netwerken hebben de manier waarop wij met elkaar communiceren compleet veranderd. Dit heeft geleid tot de komst van veel nieuwe contentmakers, oftewel influencers. Condé Nast onderzocht de rol van influencers op premium en luxury brands: zijn influencers alleen een extra communicatiekanaal of hebben ze echt invloed op aankoopbeslissingen? Condé Nast analyseerde welke kanalen van invloed zijn op de informatievoorziening en aankoop van luxury producten. in het onderzoek is tevens gekeken welke rol magazinemerken spelen bij de aankoop van luxury producten en of, en zo ja, waar de synergie ligt tussen beide kanalen om de efficiency en merkcommunicatie te verbeteren.
De nieuwe aanpak van influencers en hun interpretatie van trends en persoonslijke stijl zijn unieke waarden, magazinemerken daarentegen bieden luxury brands herkenning, prestige en geloofwaardigheid. Samenwerking met magazinemerken verhoogt de efficiency en geloofwaardigheid van influencers vanwege de kwalitatieve context en draagt bij aan een positieve perceptie. De inzichten uit het onderzoek laten zien hoe magazinemerken en influencers elkaar kunnen versterken.