Make time for print
Onlangs lanceerde Associated Media Publishing, een Zuid-Afrikaanse uitgeverij, de campagne ‘Make time for print’ met (tot dusver) 2 nostaligische video’s die het verlangen naar een momentje zonder technologie kunstzinnig weergeven.
We zijn verslaafd aan ons mobieltje. We staan er mee op en gaan er mee naar bed. Toch hebben steeds meer mensen behoefte aan een digital detox. Uit Brits onderzoek blijkt dat 67% van de 18-34-jarigen toe geeft af en toe een ‘tech-pauze’ nodig te hebben (71% van de groep 18-24 jaar). Vorig jaar speelde de Britse magazine-associatie hier al op in met de prachtige ‘Press Pause’-campagne. De campagne van Associated Media Publishing speelt tevens in op dat ‘rustmoment’ en laat in de video’s deze unieke waarde van print zien.
De uitgever benadrukt dat de campagne helemaal niks ten nadele van digitale media wil zeggen. “Digitaal is even fantastisch, maar voor andere redenen”, zegt de CEO, Julia Raphaely. “Maar ik denk dat het op dit moment tijd is om erkenning te geven aan de bijzondere ervaring die mensen beleven met print.”
Bekijk de video’s hier:
Bron: Magazine Media Be