Digitalisering magazine media zet door
Dit blijkt uit nieuwe data over de magazine mediabranche die nu beschikbaar is.
De Magazine Media Associatie (MMA) heeft haar website uitgebreid met actuele informatie over de totale magazine mediabranche. Op een toegankelijke wijze is informatie te vinden over de prestaties van de magazine merken op diverse platformen, zoals bereikcijfers van print/online en de performance op social media. Ook zijn er data over bestedingen van adverteerders en tijdsbesteding van de consument beschikbaar.
Voor MMA-leden is het nu dus heel gemakkelijk om hun eigen prestaties af te zetten tegen de totale branche. Het is zelfs mogelijk om de informatie op een hele eenvoudige wijze als powerpoint of PDF te downloaden en aan eigen presentaties te koppelen. Het MMA-bureau kan tevens (exclusief voor haar leden), op verzoek de branchegegevens tailormade aanleveren.
Uiteraard wordt ervoor gezorgd dat alle informatie altijd up-to-date is en dat bij het verschijnen van nieuwe onderzoeken deze informatie zal worden opgenomen. De branche-informatie is afkomstig van onder meer GfK, NOM, Nielsen, IAB en ABF.
De nieuwe branchedata zijn hier beschikbaar via een uitgebreide presentatie: