ROI magazines weer het hoogst

Op basis van 1.400 studies voor 450 merken en 11 jaar trackingdata, concludeert Nielsen dat magazines de hoogste Return on Advertising Spend (ROAS) realiseren. Gemiddeld leveren magazines 3,94 dollar op voor elke geïnvesteerde reclamedollar. Display advertising volgt op enige afstand met een ROI van 2,63 dollar. De studie toont verder aan dat vrijwel elke mediamix verbetert door het toevoegen van magazines.

In dit onderzoek van Nielsen Catalina Solutions (NCS) zijn de volgende media opgenomen: TV, online display & video, mobile, cross-platform en magazines. De merken die in de studie zijn gemeten, zijn verspreid over 7 productcategorieën, namelijk baby, huisdier, health & beauty, voeding, drank, OTC en algemene producten.

Nielsen koppelt de aankoopgegevens van 90 miljoen huishoudens met het mediagebruik van deze huishoudens. Zo kan het additionele verkoopeffect per medium worden bepaald. De studie werd onlangs door NCS gepresenteerd op de ARF-conferentie onder de naam ‘Yes, Advertising Works. Now What’s My ROAS Across Media Platforms?’

Download hier de volledige rapportage.

Deel dit artikel