De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy voor MMA leden

Webinar Mmmm… cookies & consent.

Deze online bijeenkomst gaat over de laatste ontwikkelingen met betrekking tot cookies, online advertising en privacy. Leer van deskundigen uit de praktijk. Wat gebeurt er als je op ‘accept all’ klikt? Wat is de impact van recente aankondigingen van Google en Apple? Hoe kun je als inkomsten uit online advertenties behouden? Wat is de impact van de verbanning van third-party cookies op jouw organisatie en hoe ga je vandaag nog aan de slag met het opzetten van een first-party data strategie?

Sprekers

Bert Verschelde. Data Protection Officer (DPO) at DPG Media. Als DPO ziet Bert toe op de naleving van de privacyregelgeving binnen DPG Media. Hij weet precies waar een organisatie tegenaan loopt in het uitwerken van een privacybeleid en wat de impact van de Europese verordening is op een organisatie. Graag geeft hij daarbij zijn kritische blik op de actualiteit.

Simon Harris (Engelstalig). Directeur Trade Desk. Simon wordt wereldwijd gezien als invloedrijke autoriteit op het gebied van programmatic optimalisation. Met zijn kennis en ervaring professionaliseert DPG Media hun diensten en versterken ze hun eigen digitale ecosysteem om meer controle te hebben op de volledige online customer journey.

Remco van Meel. Head of Growth bij Visma | Yuki. Remco zet groeistrategieën op voor deze innovatieve boekhoudsoftware-aanbieder in Nederland en België. Met zijn kennis en ervaring heeft hij diverse bedrijven in het verleden geholpen met het succesvol opzetten van datagedreven groeimarketing strategieën. Verder is Remco actief als spreker en blogger voor de grotere marketing platformen in Nederland.

Programma

  • 09:00 – Online ‘inloop’ en welkom door programmamanager Wendy Woelders
  • 09:15 – De privacy uitdagingen van online advertising, door Bert Verschelde

Bert legt uit wat er precies gebeurt wanneer je op ‘accept all’ klikt, en waar de uitdagingen liggen op het vlak van compliance met privacywetgeving. Hoe kijken regelgevers tegen cookies en online advertenties aan, en welke wetgeving mogen we in de nabije toekomst verwachten?

  • 10:05 – Pauze
  • 10:20 – Zandbakken en cohorten: Apple en Google hertekenen het landschap, door Simon Harris (Engelstalig)

Simon geeft meer toelichting bij het Privacy Sandbox initiatief van Google en het recent aangenomen beleid van Apple tegen tracking. Hoe kijkt een groot mediabedrijf als DPG Media tegen deze ontwikkelingen aan, en wat is het antwoord hierop?

  • 11:10 – Pauze
  • 11:25 – Aan de slag met first-party data, door Remco van Meel

Remco zal dieper ingaan op de aankomende wereld zonder third-party cookies wereld, de koek is op. Naar alle waarschijnlijkheid zien adverteerders in 2023 ongeveer 80 procent van hun huidige data verloren gaan, omdat third-party cookies dan niet meer zijn toegestaan. Minder dan één op de tien Nederlandse bedrijven is volledig voorbereid op een wereld zonder third-party cookies. Hoe bereid jij je voor op deze grote veranderingen, en welke stappen moet je nu al gaan zetten?

  • 12:15 – Afsluiting programma

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

18 november 2021

Tijd

09:00 – 12:30

Locatie

Het betreft een online bijeenkomst.

Doelgroep

Iedereen die te maken heeft met cookies, online advertising, privacy en toestemming.

Kosten

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel