NUV Academy_gratis voor leden MMA

NUV Academy: content strategie (gratis voor leden MMA)

Geen enkel bedrijf of organisatie kan in het digitale tijdperk bestaan zonder contentstrategie. Contentmarketing wordt door media en merken volop ingezet om klanten te boeien, te houden en/of te bewegen tot de aanschaf van producten en diensten. Storytelling speelt een cruciale rol in de realisatie van succesvolle contentmarketing en in customer engagement.

In deze bijeenkomst gaan we kijken naar de impact en succesfactoren van effectieve storytelling. Daarbij komen aspecten aan de orde over het embedden van storytelling in je uitgeeforganisatie, de samenstelling van het team en de rollen en rechten van de teamleden; het meten van de effectiviteit in termen van conversie en de optimalisatie van relevantie in termen van contentkeuze, tijdlijnen en touch points van je doelgroep. Over valkuilen en kansen en inspiratie door vakgenoten en mediaspecialisten.

Praktisch

Voor wie?
Directies, (content)marketeers, brand-, sales- en accountmanagers, contentmanagers, business developpers en productontwikkelaars, productowners, uitgevers, communitymanagers, (hoofd)redacteuren, in zowel corporate als MKB-uitgeverijen.

Wanneer?
Maandag 26 september 2016, van 14.00-17.00 uur

Waar?
NUV kantoor in Amsterdam

Kosten?
Medewerkers van MMA-lidbedrijven krijgen deze bijeenkomst aangeboden door MMA; alle andere NUV-leden betalen € 160,-; niet-leden € 320,-. Prijzen excl. btw.*

Programma

13.45 uur Registratie en ontvangst

14.00 uur Waarde bieden door storytelling – Onze moderator en eerste spreker is Yvette Pasman, program manager bij FreedomLab – Institute for Redefinition – en SocialStoryTelling specialist. Yvette introduceert het thema van deze middag door een blik te werpen op de toekomst van storytelling. Om vervolgens van daaruit terug te kijken naar wat vandaag en morgen nodig is om als (media)merk waarde te kunnen leveren voor consumenten en welke rol storytelling daarin heeft. Zij voorziet de deelnemers van ammunitie om strategische keuzes in hun communicatie te kunnen bepalen.

14.30 uur De kracht van videocontent – Marko van Kampen, founder en CEO van Makers Channel, vertelt over de kracht van videocontent en contentmarketing. Marko geeft onder meer antwoord op vragen als: hoe weet je of je stories bijdragen aan jouw conversiedoelstellingen en customer engagement (als uitgeverij) of van die van jouw (potentiële) adverteerder? Wanneer en waar serveer je welke content uit? Wat is goede content en hoe realiseer je die? Daarnaast schetst hij hoe het werkproces binnen de uitgeverij rond storytelling kan worden georganiseerd.

15.00 uur Pauze

15.15 uur Best practices, feiten en conversie – Dennis Jak is Managing Partner bij communicatiebureau CounterContent. Dit gecombineerd met een verleden bij mediabedrijven als Kluwer en de Adformatie Groep, is hij een media-allrounder met veel ervaring op het gebied van B2B en B2C marketing, sales en communicatie. Tijdens zijn presentatie deelt hij zijn visie over de rol van PR en contentmarketing voor mediabedrijven. Dennis neemt ons mee langs inspirerende voorbeelden en praktijkcases.

15.45 uur Over de grens? – Nathan Vos, hoofdredacteur van Zin, geeft zijn journalistieke visie over contentmarketing in relatie tot journalistieke onafhankelijkheid en merkgroei. Nathan voedt de discussie aan de hand van voorbeelden: waar wil je wel/niet op ingaan en waar ligt de grens tussen commercie en redactie?

16.15 uur Plenaire afsluiting – vragen en discussie geleid door moderator Yvette Pasman: Wat verwachten consumenten van merken en van media? Wat is de waarde van storytelling in een toekomst van een overload aan content?

17.00 uur Napraten met een hapje en drankje

Inschrijfformulier

* Betalings- en annuleringsvoorwaarden: Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de training. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW- en MMA-leden vervalt verder bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 160,-: dat bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht!

Deel dit artikel