NMO Summer Update (webinar)
Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Op donderdag 7 juli vindt een webinar plaats waarin je wordt bijgepraat over de laatste stand van zaken. Ben je benieuwd naar de vorderingen, meld je dan aan voor het NMO Webinar op donderdag 7 juli 2022 van 16 tot 17 uur.
De vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX praten je bij over de vorderingen van het NMO. Sprekers zijn Frans Kok (NLO), Karin Schut (VINEX) en Sjoerd Pennekamp (SKO).
Kom tijdens het webinar meer te weten over hoe het Nederlandse bereiksonderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luisteren, kijken en digitale mediaconsumptie gaat vervangen. Je krijgt een update over de onderdelen die al gerealiseerd zijn en over de onderdelen die de komende periode live zullen gaan.
Aanmelden voor de NMO Summer Update
Praktische informatie
Datum: | Donderdag 7 juli 2022 |
Tijd: | 16.00-17.00 uur |
Locatie: | Online via Zoom |
Aanmelden: |
Over NMO
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). Via deze organisaties zijn alle grote Nederlandse media-exploitanten en omroepen betrokken, alsmede de bond van adverteerders (BVA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).
Onder de vlag van NMO zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder werden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.
Als NMO gereed is, zal het voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van design, dataverzameling, dataverwerking en privacy. In de loop van 2021 zal de introductie van NMO gefaseerd plaatsvinden en zullen de eerste datasets verschijnen. Die kunnen meteen door bureaus, adverteerders en media-exploitanten worden gebruikt.