MMA Hackathon 2018

Nieuw: MMA Hackathon

Doe mee aan de MMA Hackathon op 16 en 17 mei. Schrijf je nu gratis in!

Magazine mediabedrijven beschikken over fantastische content en gebruiken steeds meer data om hun lezers en adverteerders optimaal te bedienen. Welke nieuwe mogelijkheden bieden deze informatiebronnen nog meer?

Om hier antwoord op te kunnen geven organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) op woensdag 16 mei en donderdag 17 mei 2018 voor de eerste keer een Hackathon*, waarbij multidisciplinair samengestelde teams aan de slag gaan met creatieve oplossingen voor onze branche. We nodigen jou van harte uit om deel te nemen aan dit unieke event.

Je kunt je nu opgeven om deel uit te maken van een van de teams of je kunt zelf een team formeren. De Hackathon zal op professionele wijze worden begeleid en alle deelnemers leren hoe ze in korte tijd hun ideeën kunnen omzetten naar gevalideerde concepten en hoe deze overtuigend te presenteren op board level. Het team dat de beste oplossing voor de (vooraf geformuleerde) challenge bedenkt en dit weergaloos weet te presenteren wint € 10.000,00 om het concept verder uit te werken.

De challenge voor de deelnemers

Ontwerp hét magazine van morgen: een magazine dat millennials voor geen goud willen missen. We zoeken naar een digitaal platform waar de millennial zich informeert, profileert, communiceert en ook nog iets leert. Kortom, dé plek waar millennials relevante quality content en bijbehorende context kunnen vinden waarmee ze zich uren kunnen vermaken. Maak een visuele demo van het concept en valideer dit bij minimaal vijf millennials. Het concept moet nog in 2018 gelanceerd kunnen worden. Laat je inspireren door te kijken naar klant-data van verschillende magazines, welke inzichten zijn hieruit te verkrijgen? Of door gebruiksdata te analyseren of juist door de inzet van slimme contentcreatie-methoden.

Hoe kan je deelnemen?

Belangstellenden kunnen zich gratis inschrijven voor de leerzame, maar ook zeker leuke, Hackathon. Gedurende twee dagen wordt intensief met een team gewerkt aan het ontwerpen, bouwen, valideren en testen van een proefmodel die op de laatste dag aan een vakjury wordt gepresenteerd. Bij overschrijding van het aantal aanmeldingen hebben medewerkers van MMA-lidbedrijven voorrang.

Hoe werkt de aanmeldprocedure?

Via het deelnameformulier kun je je individueel aanmelden of direct als team. Aanmelden kan t/m vrijdag 20 april a.s. De Hackathon kan maximaal 10 teams accommoderen. Een team bestaat uit ongeveer 5 personen. Uiterlijk dinsdag 1 mei ontvangen de inzenders definitief bericht of zij zijn geselecteerd voor deelname.

Hoe worden de teams samengesteld?

De teams worden samengesteld uit afgevaardigden van de deelnemende uitgeverijen, hun leveranciers en externen, zoals data-analisten, developers, UX- en experiment-designers die ervoor kunnen zorgen dat er aan het eind een presenteerbaar proefmodel staat. Het gehele project staat onder leiding van een professionele moderator.

Belangrijke data

Vrijdag 20 april: deadline inschrijving.
Woensdag 16 en donderdag 17 mei: MMA Hackathon 2018.
Donderdag 17 mei (vanaf 15:00 uur): eindpresentaties aan vakjury en genodigden.

Waar vindt de Hackathon plaats?

De Hackathon vindt plaats bij New Skool Media, Spaklerweg 53 in Amsterdam. Deze uitgeverij is voor 48 uur de gastheer van de Hackathon. Tevens zal op deze locatie op donderdagmiddag 17 mei de eindpresentatie van de proefmodellen plaatsvinden aan een vakkundige jury. Voor de inwendige mens zal tijdens het gehele event worden gezorgd.

Meer informatie?

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Jasper Baggerman, senior-adviseur Digitalisering & Innovatie bij de Mediafederatie, telefoon: 06-30545830, e-mail: j.baggerman@mediafederatie.nl.

*Een Hackathon bestaat uit workshopachtige activiteiten waarbij in kleine groepjes creatieve oplossingen voor alledaagse problemen worden bedacht én uitgewerkt. Het resultaat is bijvoorbeeld een prototype, een proefmodel van een apparaat, een gereedschap of een oplossing die bestaat uit een computerprogramma of app. Doordat de samenstelling van elke groep zeer divers is (ontwikkelaars, designers, marketeers, dataspecialisten en business strategen) wordt het onderwerp van alle kanten belicht waardoor de kans op goede oplossingen wordt vergroot.

 

 

Deel dit artikel