Mediafederatie Academy: Workshop Data Analytics: Advanced (niveau 2, extra editie)
De Mediafederatie Academy hecht veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van de Academy bijeenkomsten. Daarom zijn we dan ook verheugd dat de Mediafederatie Academy – zolang dat nodig is vanwege Covid-19 – kleinschalige bijeenkomsten kan organiseren van maximaal 17 deelnemers. Dat betekent wel dat VOL = VOL. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst en als definitief beschouwd. MMA subsidieert per lid één van de drie workshops (niveau 1, 2 of 3) volledig.
De afgelopen 2 jaar organiseerde de Mediafederatie Academy uiteenlopende workshops, masterclasses en inspiratiesessies over data gedreven marketing. De vraag naar meer trainingen blijft onverminderd groot. Dat is niet zo gek: nieuwe tools volgen elkaar in hoog tempo op en komen ook beschikbaar voor kleinere uitgeverijen. En zonder de juiste marketingdata raakt je organisatie achterop in de markt. Data Analytics stellen je in staat om de effectiviteit van je (content)marketing te vergroten door personalisatie, (re)targetting, gedifferentieerde distributie en dynamische beprijzing. Uiteindelijk ben je in staat om je online marketingstrategie te plannen en te automatiseren.
Daarom organiseren we drie praktische workshops over Data Analytics. De nadruk ligt op het leren toepassen van data in de eigen online marketingaanpak. Interactie, leren van elkaar en werken aan praktijkopdrachten staan centraal. Om alle deelnemers voldoende aandacht te kunnen geven, is het aantal deelnemers per workshop beperkt tot maximaal 17. VOL = VOL. Je kunt je nu aanmelden voor een of meer workshops. Als je je aanmeldt voor alle drie dan doe je een stoomcursus Data Analytics.
NIVEAU 2 Workshop Data Analytics: Advanced
In deze workshop gaan we dieper in op Google Analytics en bekijken we hoe je daar nog meer uit kan halen. Dat betekent dat de onderwerpen van de workshop Data Analytics: de basis (niveau 1) geen geheimen voor je heeft of dat je die op 12 mei jl. hebt gevolgd. Kijk ook goed naar de onderwerpen die hieronder in het programma staan vermeld.
DOEL EN RESULTAAT VAN DE WORKSHOP
Je gebruikt Google Analytics regelmatig en weet wat bezoekers op je website doen. Maar je weet ook dat er nog veel meer mogelijk is. Leer hoe je meer uit Google Analytics kan halen voor je uitgeverij en portfolio. In deze workshop komen alle relevante gevorderde aspecten van Data Analytics aan bod. Je krijgt inzicht in hoe je Google Analytics zo optimaal mogelijk kan gebruiken en inzet voor uitgebreide analyses. Aan het eind van de workshop
- weet je hoe je customer data toevoegt, hoe je KPI’s instelt en hoe je werkt met conversies;
- kun je de data van KPI’s vertalen naar geavanceerde rapportages;
- ben je bekend met analysemethoden en weet hoe je die kan interpreteren en toepassen;
- weet je hoe je je rapportages kan vertalen naar verbeteracties voor je website;
- ben je bekend met de flexibiliteit en de mogelijkheden van een customer dashboard
—————————————————————————————————————————————————-
Klik hier voor meer informatie over NIVEAU 1 Workshop Data Analytics: de basis
Klik hier voor meer informatie over NIVEAU 3 Workshop Data Analytics: dashboarding voor pro’s (niveau 3)
Praktische informatie
Datum | 29 september 2020 |
Tijd | 10:00 – 15:30 |
Locatie | De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam |
Doelgroep | Marketeers, redacteuren en data analisten. Maximaal 17 deelnemers. |
Kosten | MMA subsidieert per lid één van de drie workshops (niveau 1, 2 of 3) volledig. |