Mediafederatie Academy voor MMA leden

Kom op donderdag 16 juni a.s. naar de praktische workshop ‘Innovatieve verdienmodellen’ van de Mediafederatie Academy. De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.

In deze praktische workshop bespreken we eerst wat innovatieve verdienmodellen zijn, welke verdienmodellen er allemaal bestaan en in welke vormen je ze op dit moment concreet in de markt tegenkomt. Daarbij gebruiken we sprekende voorbeelden uit de media- en uitgeverijwereld. Vervolgens ga je met verschillende verdienmodellen aan de slag voor je eigen concept, portfolio en/of organisatie, zodat je mogelijkheden gaat zien waar je eerder totaal niet aan had gedacht.

Op (inter)actieve wijze doe je eerst kennis op en ga je daarna zelf brainstormen en toepassen. Door het spelenderwijs toepassen van een aantal van de 55 verschillende verdienmodellen op je eigen concept, portfolio en/of organisatie kan je meteen de volgende dag deze kennis in de praktijk brengen.

Na deze workshop:

  • weet je precies hoeveel en welke innovatieve verdienmodellen er zijn;
  • waar deze verdienmodellen op gebaseerd zijn;
  • hoe je ze zelf op jouw concept, portfolio en/of organisatie kunt toepassen;
  • leer je d.m.v. een spel met een frisse blik naar de verdienmodellen van jouw concept, portfolio en/of organisatie te kijken en direct aanpassingen en optimalisaties door te voeren;
  • ontwikkel je een beter beeld en/of een automatisme in het (h)erkennen van andere bedrijven en hun verdienmodellen.

Trainer

Merel is expert in strategische marketing en leiderschap. Zij schrijft hier o.a. op een toegankelijke manier over op Emerce en als gastdocent op NHL Stenden Hogeschool en HvA doceert zij (Content)marketing, Nima-B, Business Strategy, Persoonlijk Leiderschap en Ondernemerschap.

Met meer dan 20 jaar managementervaring bij bureaus, mediabedrijven en A-merken en heeft zij bij meerdere mediabedrijven en uitgeverijen nieuwe verdienmodellen opgezet én succesvol gelanceerd. Ook traint Merel professionals en bedrijven op het gebied van Business-, Merk-, Contentmarketingstrategie met haar bedrijf Digitalheads en is zij gecertificeerd NLP coach Persoonlijk Leiderschap.

Programma

13:00 – Ontvangst en deelnemersregistratie
13:25 – Welkom door programmamanager Wendy Woelders
13:30 – Introductie en theorie verdienmodellen
14:30 – Kennis in de praktijk toepassen
16:15 – Take aways
16:30 – Napraten met een hapje en een drankje

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

Donderdag 16 juni 2022

Tijd

13:00 – 17:00

Locatie

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. Het betreft een offline workshop.

Doelgroep

Voor (hoofd)redacteuren, productontwikkelaars, communicatie-, product-, community-, brand- en marketingmanagers, uitgevers, business developers, marketeers.

Kosten

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*
Niet-leden: € 390,- *

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel