De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy voor MMA leden

Leer ontwerpen en video’s maken en ga hands-on aan de slag met ‘microlearning’ tijdens de deep dive workshop van de Mediafederatie Academy. Je kunt je nu alvast voor de sessie op 11 november inschrijven. De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.

In deze tijd van swipen, scrollen, mobiel, social, video en het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker is microlearning een populaire en krachtige vorm van online leercontent. Microlearning is een manier om content aan te bieden in ultrakleine, hapklare brokken – ook wel learning nuggets genoemd – die qua tijdsbesteding minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Microlearning gaat vaak hand-in-hand met mobiel en video-based leren. Van instrueren, informeren, trainen tot oefenen, herhalen, spelen, tutorials, etc.

Microlearning past naadloos bij de contentstrategie om ‘educational content’ toe te voegen aan je product of dienst; content waar mensen iets van opsteken. Bovendien is microlearning geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, training-on-the-job, maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s en branded-contentproducties en leren en ontwikkelen (L&D) binnen de organisatie.

Na deze workshop:

  • weet je wat microlearning is;
  • kun je de learning journey van je gebruikers in kaart brengen;
  • ken je de vereisten voor succesvolle microlearning content en context;
  • krijg je het maken van een video met je smartphone letterlijk in de vingers;
  • doorgrond je al doende het didactische proces en de organisatorische aspecten.

Succes verzekerd!

De deelnemers in de voorgaande edities hebben de door Marie-Louise en Christopher geïnitieerde bijeenkomsten als zeer positief beoordeeld:

  • ‘Goede combi van theorie, goede voorbeelden en opdrachten. Lekker energiek ook!’; 
  • ‘Geweldig, ik ben heel enthousiast. Heel sterk in het meedenken als we een opdracht maken’;
  • ‘Het was informatief, toepasbaar en voelde veilig aan’;
  • ‘Hele fijne training met praktische tools’.

Trainers

Christopher Marks. Verhalen staan centraal in de carrière van Christopher. Of dat nu in de vorm van een landingspagina, video, TED-talk of merkverhaal is. Hij is zijn loopbaan gestart als professioneel videograaf en editor, maar als ondernemer wilde hij meer. Hij heeft een breed scala projecten op zijn naam staan, voor zowel A-merken als Adidas, Schweppes en Disney, als bij snelgroeiende start-ups. Onlangs bouwde hij aan een gloednieuwe (hybride) event studio voor Bol.com. Christopher was onder meer werkzaam als consultant en trainer bij Sanoma Academy (nu DPG Media) en heeft inmiddels honderden makers getraind op het gebied van video en storytelling.

Marie-Louise Kok. Als digital learning expert verzorgt Marie-Louise onder meer bij Leyden Academy (internationale) MOOC’s, online leerplatformen en leerprogramma’s. Voorheen werkte Marie-Louise o.a. als Intrapreneur bij Sanoma (nu DPG Media), als senior uitgever bij Sdu en als business development manager bij De Telegraaf (nu Mediahuis). Ze staat echt met de ‘pumps in de modder’ met betrekking tot het ontwikkelen van leerprogramma’s en hanteert daarbij de Lean Startup methode. Ze won een investeringsfonds voor learning start-up Ucourse en ontwikkelde o.a. diverse microlearning programma’s.

Meer informatie & aanmelden

Praktische informatie

Datum

11 november 2021

Tijd

09:30 – 16:00

Locatie

De Mediafederatie, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam. Het betreft een offline workshop.

Kosten

MMA subsidieert deelname van MMA leden volledig*

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn op de eventpagina te vinden

Deel dit artikel